Ekonomika

Češi na sítích: videa přebírají vládu, překvapením jsou Threads

Praha, 12. června 2025

 Devátý ročník konference AMI Digital Index v Praze odhalil nejnovější trendy v chování českých uživatelů na sociálních sítích. Výzkumu, který tradičně realizuje agentura AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK, se letos zúčastnilo 1010 respondentů starších 15 let.01

„Data, která každoročně získáváme, dávají ucelený obraz toho, jak Češi zacházejí se sociálními sítěmi. Co se týče platforem, výzkum ukázal pár zajímavých věcí – například rychlý nástup Threads s velkým potenciálem, stabilní růst Instagramu nebo pokles popularity sítě X,“ uvádí klíčová zjištění Veronika Březinová, Head of Social Media v AMI Digital.

V roce 2025 tráví Češi na sociálních sítích v průměru 143 minut denně, což je mírný pokles oproti rekordnímu roku 2022 (164 minut). Nejčastější motivací pro návštěvu sítí zůstává kontakt s přáteli (81 %), zábava (80 %), vyhledávání informací (76 %) a inspirace (65 %).

Pokud jde o popularitu jednotlivých platforem, nadále dominuje YouTube, který už někdy použilo 88 % dotázaných, a Facebook (84 %), následovaný Instagramem (67 %) a Pinterestem (45 %). Výrazně posiluje TikTok (37 %), stabilizuje se Snapchat (26 %) a prakticky stagnuje LinkedIn (24 %). Se sítí Threads už má letos zkušenost 17 % uživatelů.

Jedním z klíčových trendů je další přesun k videoobsahu. „Krátká videa letos dohání fotografie a stávají se hlavním formátem obsahu na sociálních sítích,“ komentuje výsledky Vladan Crha, Managing Director v AMI Digital.  U mileniálů například vzrostlo využití Facebook Reels z 44 % v minulém roce na 61 % v tom letošním a u Instagram Reels nastal nárůst o celých 15 procentních bodů na 50 %.

Z pohledu generací tráví na sítích nejvíce času Generace Z — v průměru 220 minut denně. Nově výzkum zkoumal Generaci Alfa, kde vládne YouTube, Instagram a TikTok. „Generace Alfa je pro nás zatím trochu tajemství. Nicméně už teď můžeme říct, že proti GenZ tráví na sítích méně času,“ dodává Veronika Březinová.

Sdílejte ...