Vstup Ostravaru na národní trh se vyplatil. Do budoucna sází zejména na značku Mustang
Ostrava, 14. května 2025
Regionálnímu pivovaru Ostravar ze skupiny Pivovary Staropramen se po zahájení celonárodní distribuce před třemi lety na celostátním trhu daří. Hlavními tahouny prodejů v roce 2024 byly značka Mustang, ležáky a plechovkové pivo. Zajímavostí je, že pivovar poprvé v historii prodal v maloobchodu více plechovek než lahví. Letos Ostravar přichází s dalším novým pivem. Nový hořký Mustang, který ostravský pivovar představil tento týden, má ambici stát se černým koněm mezi hořkými pivy.
V loňském roce pokračoval dlouhodobý příklon konzumentů k ležákům, na což Ostravar reagoval přizpůsobením své výroby. „Tři čtvrtiny veškerého piva, které v roce 2024 opustily brány našeho pivovaru, tvořily ležák. Největší odbyt zaznamenaly značky Ostravar 12 a Mustang 11, který chutná především mladším dospělým konzumentům,“ uvedl manažer značek Ostravar a Mustang Dalibor Dubb.
Mustang je jednou z nejrychleji rostoucích značek na českém pivním trhu

Značka Mustang, kterou Ostravar začal vařit v roce 2016, je aktuálně jednou z nejrychleji rostoucích značek na českém pivním trhu. Poptávka po pivu, které propojuje tradiční české ležáky s moderními chutěmi, od jeho uvedení na trh s výjimkou covidu nepřetržitě roste.
V loňském roce si Mustang polepšil o 9,2 procent a plechovkové multibalení Mustang se stalo nejprodávanějším produktem ostravského pivovaru v maloobchodu. Zájem o Mustang vzrostl v také v sousedním Slovensku nebo v Maďarsku. Export do těchto zemí se meziročně ztrojnásobil. Velké oblibě se mezi spotřebiteli se těší i Černá Barbora, která patří k TOP tmavým pivům v České republice. Prodeje Černé Barbory meziročně vzrostly o více než 12% a v exportu se dokonce zdvojnásobily.
Ostravaru se vyplatila předloňská investice do plechovkové linky
Nejprodávanějším obalem ostravského pivovaru zůstává sudové pivo. Největší poptávka byla po vylepšené ostravské dvanáctce. Tankové pivo loni tvořilo přes 11% procent všech tuzemských prodejů do hospod a restaurací.
V maloobchodu poprvé v historii plechovky překonaly tradiční skleněné láhve. Rozdíl sice činil pouhé 2 procentní body, ale i tak se jedná o zásadní zlom v historii pivovaru. „Ukazuje se, že naše předloňská investice do moderní plechovkové linky byla krokem správným směrem. Plechovkové pivo je na trhu stále žádanější. Zákazníci oceňují nejen lehkost pivních plechovek, ale třeba i rychlost vychlazení plechovkového piva nebo jejich recyklovatelnost,“ uvedl Dalibor Dubb.
Ostravská ofenzíva pokračuje i letos

V letošním roce Ostravar rozšířil nabídku piv Mustang o nový hořký ležák Mustang Hořký. Typologicky se jedná o jednosladový ležák. Vyniká především jemným sladovým tělem, robustní hořkostí a příjemně dlouhým hořkým dozníváním. Má objem alkoholu 5,1 procent a hořkost 35 IBU.
Jak už je pro značku Mustang typické, nové pivo opět propojí tradiční české ležáky s moderními chutěmi. Základní surovinou při přípravě nového piva je tradiční chmel Sládek v kombinaci se silným hořkým chmelem Herkules.
Zvláštností hořkého Mustangu je, že ho ostravští sládci vaří pouze z jednoho druhu ječného sladu. Jedinečný charakter a vytříbenou chuť novému pivu navíc dává speciální extra chmelení ve vířivé kádi. Otevřené spodní kvašení a tradiční dlouhé zrání v ležáckém sklepě utvářejí nezaměnitelnou chuť nového prémiového hořkého ležáku ze stáje Mustang, který má ambici stát se černým koněm mezi hořkými pivy.
Pivovar Ostravar je součástí skupiny Pivovary Staropramen. Ve svém portfoliu má kromě vlastních značek také licenčně vařená piva jako Pernštejn nebo americký Blue Moon. Pivovary Staropramen včetně Ostravaru v roce 2023 uvařily celkem 2,815 milionu hektolitrů piva a utržily 4,7 miliardy Kč. Finanční výsledky skupiny za předchozí rok firma pravidelně reportuje ve druhé polovině roku.
Obecné informace – Pivovar Ostravarbyl založen již v roce 1897 apatří k nejstarším dobře fungujícím podnikům na území města Ostravy. Pivovar se dlouhodobě koncentroval na region, z nějž pochází. V roce 2022 zahájil plošnou distribuci vybraných značek po celé republice. Více informací najdete na www.ostravar.cz.
Pivovary Staropramen jsou s celkovým prodejem okolo 3 milionů hl druhým největším producentem piva v České republice. Značka Staropramen navíc patří k nejznámějším a nejprodávanějším českým pivním značkám v zahraničí. Milovníci piva si ji mohou vychutnat ve více než 30 zemích.
Od roku 2013 patří Pivovary Staropramen do kanadsko-americké skupiny Molson Coors Beverage Company, která je z pohledu objemu uvařeného piva pátou největší pivovarnickou společností na světě. Díky zázemí silné mezinárodní společnosti mohou Pivovary Staropramen šířit slávu českého piva v zahraničí, ačkoliv si zachovávají silnou lokálnost.
Denisa Mylbachrová, Martin Procházka