Ekonomika

Albert je místem pro všechny bez rozdílu: V novém projektu ukazuje, že věk není překážkou

Praha 14. května 2025

Albert se stal součástí unikátního projektu Budoucnost potřebuje každého, reagujícího na jednu z největších proměn na pracovním trhu – stárnutí populace a s tím související problematiku zaměstnávání lidí starších 45 let. Součástí je i nový pořad České televize a webová stránka s praktickými návody a tipy. Cílem je podpořit veřejnou diskusi, zapojit do ní zaměstnavatele, experty i samotné zástupce Generace X.

Albert je se svými 20 000 zaměstnanci místem, kde se v zaměstnání potkávají zástupci a zástupkyně celkem pěti různých generací, od tiché generace, baby boomerů, generace X, mileniálů až po nejmladší generaci Z. Právě věkové generaci X, tedy lidí, narozených mezi roky 1965 a 1980 se seriál věnuje blíže. Ti čelí na trhu práce řadě výzev, včetně věkové diskriminace, rychlého technologického vývoje a tlaku ze strany mladších uchazečů, a to i přesto, že mají často bohaté zkušenosti a silné pracovní návyky. 

„Chceme ukázat, že věk není překážkou, a že u nás v týmu dvaceti tisíc zaměstnanců jsou zastoupeny všechny věkové skupiny. O tématice generace X se teprve začíná mluvit a my jsme rádi, že jsme u toho, když se toto téma otevírá ve veřejné diskusi,” říká ředitel pro udržitelnost a komunikaci Jiří Mareček.

V rámci projektu byla spuštěna webová stránka www.budoucnostpotrebujekazdeho.cz, která nabízí praktické návody, tipy a inspiraci pro zvládání kariérních změn. Obsahuje rady, jak si udržet motivaci, napsat životopis, najít novou práci nebo se připravit na pohovor. Nechybí ani rozhovory s lidmi, kteří úspěšně změnili kariéru po 45. roce života, a doporučení pro firmy, jak efektivně využít potenciál zkušených zaměstnanců. Na webu návštěvníci najdou také konkrétní příklady, jak k tomuto tématu již nyní aktivně přistupuje společnost Albert.

Součástí projektu je také osmidílný televizní pořad Bez limitů: Když věk není překážkou, který běžel na České televizi a jehož jednotlivé díly budou postupně dostupné také na webu. Každý díl pořadu je samostatnou kapitolou, která nabízí unikátní pohled na problematiku zaměstnávání osob ve věku 45+ a jejich přínos na trhu práce. Pořad propojuje tři klíčové roviny – inspirativní příběhy účastníků, odborné analýzy a pohled zaměstnavatelů z různých odvětví, kteří aktivně podporují multigenerační týmy.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 33 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana, byl otevřen 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také službu Albert online.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • V roce 2022 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma.
  • Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2024 Albert získal ocenění TOP Employer. Nezávislý mezinárodní Institut ocenil Albert za moderní pracovní prostředí, kvalitní péči o zaměstnance a atraktivní zaměstnanecké benefity
  • Mottem společnosti Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodník má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit.
  • Albert vydal další nefinanční report o udržitelnosti za rok 2023, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta.

Jiří Mareček

Sdílejte ...