O Velikonocích se prodá dvakrát více vajec než v běžné týdny roku. BILLA nabízí výhradně bezklecová
Modletice, 16. dubna 2025
Společnost BILLA plní svůj závazek nabízet zákazníkům výhradně bezklecová vejce i o Velikonocích. Ačkoliv prodej vajec v tomto období roste více než dvojnásobně oproti jiným týdnům v roce, dokáže obchodní řetězec pokrýt poptávku pouze vejci
z podestýlkových, volných nebo ekologických chovů. Zatímco loni cena vajec meziročně poklesla, v letošním roce vzrostla z důvodu redukce chovů zasažených ptačí chřipkou přibližně na úrovni roku 2023.

Prodeje vajec, výrobků na pečení, alkoholu, ale například i na grilování či ovoce a zeleniny rostou v předvelikonočním období prakticky dvojnásobně „V týdnech před Velikonoci rostou prodeje oproti běžným týdnům roku dvojnásob. Stejné je to v případě vajec, kdy jejich prodané kusy počítáme na miliony. V letošním roce cena vajec postupně roste z důvodu redukce značného množství chovů zasažených ptačí chřipkou. Zatímco loni meziročně cena vajec výrazně poklesla, letos jsou ceny přibližně na úrovni roku 2023,“ uvádí k prodejům v období Velikonoc Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace a Public Affairs BILLA Česká republika a dodává: „V BILLE jsme se jako první obchodní řetězec v České republice zavázali už od konce roku 2023 nabízet zákazníkům výhradně vejce z podestýlkových, volných nebo ekologických chovů. Náš závazek důsledně dodržujeme i v době Velikonoc, tedy v období zvýšeného zájmu o vejce. V naší nabídce máme vejce slepičí, křepelčí a v rámci Velikonoc i vejce bílá a barevná vařená. Všechna splňují náš závazek, že jsou z podestýlkových chovů, z volného výběhu nebo se jedná o bio vejce. Zároveň se snažíme, abychom našim zákazníkům nabízeli zejména vejce české produkce.“
VIDEO: https://youtu.be/vRre-dV8CCg
VIDEO: https://youtu.be/CBi3jNHrnh0 s titulkem

Ve své Velikonoční nabídce nabízí BILLA více než 500 produktů s akční cenou od produktů na pečení, sladkostí, pečivo, včetně Velikonočních beránků a mazanců až po uzeniny, sýry, mléčné výrobky, nápoje, pivo či vína. V případě vajec jsou v aktuální týdenní nabídce vejce M privátní značky Srdce domova za akční cenu 44,90 %, tedy se slevou 44 % oproti běžné ceně. „Podle našeho průzkumu přibližně polovině lidí záleží při nákupu vajec na jejich původu a rozhodují se podle něj. Polovina z nich pak dává bezklecovým vejcím přednost bez ohledu na cenu. Z průzkumu dále vyplynulo, že při jejich nákupu jsou pro 1/3 respondentů rozhodující právě podmínky chovu zvířat, pro 1/3 kvalita vajec a 1/3 nemá konkrétní důvod pro jejich nákup. Při nákupu bez klecových vajec je chov zvířat důležitější pro muže než pro ženy, pro něž je rozhodující jejich vyšší kvalita,“ konstatuje přístup zákazníků Dana Bratánková.
Vše potřebné pod jednou střechou si v době Velikonočních svátků budou moci zákazníci nakoupit na prodejnách BILLA až do neděle 20. dubna. Na Velikonoční pondělí 21. dubna pak zůstanou všechny prodejny BILLA, až na výjimky, zavřené. Otevřené zůstanou na Velikonoční pondělí pouze prodejny BILLA na Letišti Václava Havla a na hlavních nádražích v Praze a Brně. Zákazníkům budou k dispozici také všechny obchody BILLA Stop & Shop na čerpacích stanicích Shell nebo VIVA BILLA na čerpacích stanicích OMV. BILLA e-shop pak bude po celé Velikonoce doručovat objednané nákupy bez omezení.
Veškeré podrobnosti o nabídce i otevírací době prodejen BILLA naleznou zákazníci na webových stránkách www.billa.cz.
Dana Bratánková
BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. Společnost BILLA v roce 2023 vygenerovala obrat ve výši přes 35 milionů korun a s 279 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a České farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.
REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na http://www.billa.cz.