Příjezdový cestovní ruch v Německu v uplynulém roce
Praha, dne 15. dubna 2025
Německý příjezdový cestovní ruch v roce 2024 nadále rostl. Navzdory četným problémům na mnoha zdrojových trzích bylo podle údajů Spolkového statistického úřadu do konce prosince zaznamenáno 85,3 milionu mezinárodních přenocování, což je o 5,4 % více než v předchozím roce.

Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Příjezdový cestovní ruch v Německu je důležitou hnací silou růstu cestovního ruchu v zemi, která se vyznačuje malými a středními podniky. Zvyšující se počet příjezdů a rostoucí cestovní výdaje vedly podle IPK Trend Telegramme v prvních osmi měsících roku 2024 k nárůstu celkových příjmů z cestovního ruchu z Evropy o 13 % v porovnání s předchozím rokem. Díky svým vysokým standardům kvality, rozmanité nabídce turistických atrakcí a atraktivnímu poměru ceny a výkonu, je Německo v čele Ligy mistrů mezinárodních cestovních destinací.“
Jan Pohaněl, vedoucí Německé turistické centrály pro ČR, k tomu dodává: „Co se týče přenocování hostů z České republiky v Německu, byl rok 2024 velmi úspěšný. S téměř 1.460.000 noclehy Česká republika překonala předchozí rok o 3,1 % a předcovidový rok 2019 dokonce o 5,3 %. V letošním roce plánujeme množství zajímavých aktivit, propagujících významná výročí, která se budou v Německu slavit, takže věřím, že do Německa přilákáme opět velké množství hostů z České republiky.“
O DZT
Německá turistická centrála (DZT) je národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a energie zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. V úzké spolupráci se svými partnery z německého turismu, sdružení a hospodářských podniků DZT vyvíjí a komunikuje strategie a marketingové kampaně, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa.
Hlavní témata digitalizace a udržitelnost

DZT podporuje turismus orientovaný na budoucnost a ohleduplný k přírodě, v souladu s cíli spolkové vlády. Důraz je přitom kladen na témata týkající se digitalizace a udržitelnosti.
Téma týkající se trvalé udržitelnosti a ohleduplnosti k přírodě je již více než deset let ústředním tématem a strategicky se řeší ve všech oblastech společnosti, napříč všemi odděleními. Organizace přitom sleduje strategii tří pilířů, která spojuje externí přenos znalostí a doprovodný komunikační přístup s vnitřně organizační iniciativou udržitelnosti. DZT posiluje budoucí téma zodpovědného turismu tím, že umísťuje Turistickou zemi Německo do mezinárodní soutěže jako cíl cesty s udržitelnými a inkluzivními nabídkami. S vypuknutím pandemie covid-19 se posun v hodnotách směrem k větší sociálně-ekologické odpovědnosti v mezinárodním cestovním chování prohloubil.
DZT je průkopníkem při implementaci technologií zaměřující se na všechny smysly vnímání (virtuální, rozšířená a smíšená realita), při používání konverzačních rozhraní (např. hlasových asistentů) a aplikací umělé inteligence (UI), například v chatbotech. Za účelem zviditelnění turistických nabídek na marketingových platformách, které podporují umělou inteligencí, koordinuje DZT společný Open-Data projekt německého cestovního ruchu k vytvoření znalostních grafů.
DZT má zastoupení v 19 zemích a řídí je ze své centrály ve Frankfurtu nad Mohanem. Bližší informace najdete v našem online tiskovém centru na www.germany.travel/presse.
Jan Pohaněl