Nadace a pomoc

MONETA darovala na charitu nábytek a IT techniku za téměř 1,5 milionu korun

Praha, 3. ledna 2025

V roce 2024 darovala MONETA v rámci svého filantropického projektu MON HELP vyřazené, ale stále funkční služební počítače, notebooky a nábytek v celkové hodnotě téměř 1,5 milionu korun. Nadbytečné vybavení bylo prostřednictvím smluvních partnerů – SOS dětských vesniček, Fóra mobilních hospiců a Diakonie ČCE – předáno vytipovaným znevýhodněným osobám, stejně jako sociálním a zdravotním službám. Část vybavení využily pro své potřeby i samotné neziskové organizace.

Vyřazené vybavení MONETA darovala v rámci tří kol programu MON HELP. Notebooky a počítače usnadnily každodenní práci zdravotnímu personálu i sociálním pracovníkům v hospicích, dále našly uplatnění při podpoře a rozvoji terénních služeb v chráněném bydlení a při vzdělávání handicapovaných dětí. Nábytek pomohl vybavit prostory nově otevřeného hospice v Šumperku a poradny pro pozůstalé. Celkem banka věnovala potřebným 57 zánovních stolních počítačů, 35 notebooků a 127 kusů nábytku v celkové hodnotě 1 449 212 korun.

„Z velké části naše vybavení putovalo právě do zařízení, která pečují o seniory, nebo hospice. Slouží zejména k zajištění nezbytné administrativy pro lékaře a zdravotnický personál pečující o paliativní klienty,“ uvedla Lucie Leixnerová, tisková mluvčí MONETA Money Bank. Hodnota darovaného nábytku a techniky z letošního prosincového kola odpovídá téměř 500 tisícům korun.

Projekt MON HELP banka spustila v lednu 2022 společně se třemi smluvními partnery z řad neziskových organizací – Fórem mobilních hospiců, Diakonií ČCE a organizací SOS dětské vesničky. Od té doby darovala potřebným vyřazený majetek v celkové hodnotě téměř 22,4 milionu korun.

MONETA Money Bank, a.s., která je řídící osobou koncernu MONETA, je přední nezávislou českou bankou poskytující služby svým zákazníkům prostřednictvím celostátní pobočkové sítě. Od svého vstupu na Pražskou burzu cenných papírů v roce 2016 má banka silnou pozici v retailovém a zemědělském sektoru a svoje služby zaměřuje na malé a střední podniky. Klienti MONETA tvoří přes 15 % populace České republiky a využívají její multikanálovou strategii, která zahrnuje více než 120 poboček, přes 2000 bankomatů ve vlastní i sdílené síti, digitální bankovní aplikaci, která je špičkou na trhu, a dále vlastní call centrum, smluvní prodejce automobilů, stavební spořitelnu a leasingové partnery.

Lucie Leixnerová

Sdílejte ...