Drtivá většina Čechů (97 %) si vánoční tabuli bez salátu neumí představit. Nejí ho jen tři lidé ze sta, někteří si ho naopak vychutnají i týden po jeho přípravě
Modletice, 21. prosince 2024

Z průzkumu agentury Instant Research společnosti BILLA vyplynulo, že salát na Vánoce nejí pouhé 3 % lidí. Na štědrovečerní tabuli se objeví u 97 % respondentů. Z průzkumu dále vyplynulo, že 73 % lidí zkonzumuje salát maximálně do tří dnů po Štědrém dni, 14 % lidí zpracuje salát do týdne, ať už jako přílohu nebo na chlebíčky. Salátem neplýtvá a jí ho i týden starý celkem 10 % dotázaných.
Z průzkumu Instant Research společnosti BILLA vyplynulo, že Češi si neumí představit vánoční svátky bez bramborového salátu. Na slavnostní tabuli jej nemá nebo ho nejí pouhé 3 % respondentů. „Ukázalo se, že jsme jako Češi milovníky bramborového salátu. Nejí jej pouze tři lidé ze sta. Mezi nimi pak převažují zejména mladí lidé mezi 18 a 26 lety, komentuje Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace a Public Affairs.

BILLA nabízí na nadcházející svátky bramborový salát na svátky v balení 0,5 kg a zákazníci si pak mohou vybrat i z méně tradičních salátů na vánoční tabuli, ať už je to klasický Pochoutkový nebo Vlašský, a dále Pařížský, Campig, Řáholecký nebo Hermelínový. Ty BILLA nabízí pod privátní značkou Srdce domova nebo si jej lidé mohou koupit dle nabídky dané prodejny v úseku lahůdek.
Jedním ze základů odpovědného chování je boj proti plýtvání potravinami. „Každoročně se na světě vyhodí tolik potravin, že by nasytily 3 miliardy lidí. Pro nás v BILLE je boj proti plýtvání základem při plánování logistiky, nákupu i prodeje. Nespotřebované potraviny věnujeme do potravinových bank. Jen za rok 2023 jsme věnovali potřebným 754 tun potravin,“ popisuje Dana Bratánková.
Spotřeba potravin v době vánočních svátků roste, proto otázka plýtvání potravinami nabývá na významu. Z průzkumu vyplynulo, že 66 % v průběhu svátků sní vše, co si nakoupili, navařili a napekli. 28 % pak zbytků jídla využije pro přípravu dalších pokrmů a pouhých 6 % zbytky potravin vyhodí. Častěji pak vyhazují jídlo muži než ženy.
Dana Bratánková
BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 33,7 mld. Kč (2022), s 275 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a České farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.
REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na http://www.billa.cz.