Průzkum BILLA: Češi miluji linecké, vanilkové rohlíčky a vosí hnízda
Modletice, 15. prosinec 2024

Češi milují linecké cukroví. Na první místo jej dala v průzkumu společnosti BILLA více než čtvrtina respondentů. Oblíbené vanilkové rohlíčky skončily na druhém místě a na pomyslných stupních vítězů se umístily neméně populární vosí hnízda. Čtvrtina lidí si pak nechává vánoční cukroví připravit nebo jej raději nakoupí.
Jak vyplynulo z průzkumu Instant Research společnosti BILLA, Češi milují pečení vánočního cukroví. Tři čtvrtiny lidí (75 %) peče cukroví doma. Čtvrtina si jej pak buď koupí nebo nechá připravit.

V nabídce na prodejnách i v rámci e-shopu společnosti BILLA najdou zákazníci bohatou nabídku vánočního cukroví od nabídky jednotlivých typů cukroví až po připravené vánoční mixy. „Vycházíme vstříc našim zákazníkům, kteří chtějí předvánoční čas věnovat sobě nebo své rodině či zkrátka nemají čas na pečení, a nabízíme jim to nejlepší vánoční cukroví od českých dodavatelů a letos nově i pod naší privátní značkou Srdce domova. Myslíme i na zákazníky s potravinovou intolerancí nebo odlišnými stravovacími prioritami, a tak v naší nabídce nechybí bezlepkové cukroví nebo cukroví pro vegany. Jen loni mělo doma na slavnostní tabuli vánoční cukroví od nás na 300 000 domácností,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace a Public Affairs BILLA Česká republika.
V oblíbenosti podle průzkumu jednoznačně vede linecké cukroví, které na prvním místě mělo 26 % z 550 respondentů. Na druhém místě s 22 % skončily oblíbené vanilkové rohlíčky a
u 20 % lidí zvítězila vosí hnízda. Naopak nejméně lidí dalo na první místo marokánky
a kokosky.
OBLÍBENOST CUKROVÍ | ||
1 | Linecké | 26,40% |
2 | Vanilkové rohlíčky | 21,80% |
3 | Vosí hnízda | 20,30% |
4 | Kokosové kuličky | 6,90% |
5 | Perníčky | 6,65% |
6 | Ořechové pracny | 6,25% |
7 | Rumové kuličky | 4,60% |
8 | Marokánky | 4,20% |
9 | Kokosky | 2,90% |
* Průzkum byl realizován společností INSTANT RESEARCH v prosinci 2024 na vzorku 550 respondentů ve věku 18–65 let.
Dana Bratánková

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 33,7 mld. Kč (2022), s 274 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí jejích vybraných privátních značek – především Vocílky a České farmy. Mezi další oblíbené privátní značky se řadí BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.
REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, BILLA PLUS, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na http://www.billa.cz.