Zábava

Víkend v Taipei

Praha 8. listopadu 2024

John Lawlor je agent Úřadu pro potírání drog (DEA), který hraje podle vlastních pravidel. Tvrdý, nekompromisní a vždy o krok napřed před zločinci.

Joey Kang je nepolapitelná „kurýrka“  v Taipei. Její odvaha, chytrost a mistrovské řidičské schopnosti z ní dělají legendu podsvětí, která vždy balancuje na hraně zákona.

Před patnácti lety je osud svedl dohromady. I přes rozdílné světy mezi nimi vzplanula vášeň. Jejich vztah ale rozdrtil špinavý svět zločinu a korupce. John se vrátil k boji  s ganstery, Joey zůstala v nebezpečném světě ilegálních obchodů.

Teď, po letech se jejich cesty znovu protínají v Taipei, kam John přijíždí na nebezpečnou misi. Oba se změnili, oba nesou jizvy minulosti, ale chemie mezi nimi nezmizela. Město je opět vtahuje do světa intrik a nebezpečí. Tentokrát je v sázce nejen jejich vztah, ale i jejich životy, protože staré hrozby jsou zpět a nehodlají je nechat uniknout.

Nadupaný akční thriller produkoval legendární Luc Besson, který se zároveň podílel na scénáři. V hlavních rolích se představí charismatický Luke Evans (Anna, série Rychle a zběsile, Hobit), Sung Kang (série Rychle a zběsile) a Lun-Mei Gwei.

Premiéra:                                           21. 11. 2024

Originální název:                               Weekend in Taipei

Produkce:                                           Francie / USA / Tchaj-wan, 2024

Formát:                                               2,35:1 (SCOPE)

Jazyková úprava:                                  originální znění s českými titulky

Žánr:                                                   akční/thriller

Stopáž:                                               100 minut

Přístupnost:                                        nevhodný do 12 let

Režie:                                                 George Huang                                                                            

Scénář:                                               Luc Besson, George Huang

Střih:                                                    Lucas „Kub“ Fabiani

Kamera:                                               Colin Wandersman

Hudba:                                                   Matteo Locasciulli

Hrají:                                                        Luke Evans, Sung Kang, Lun-Mei Kwai, Wyatt Yang a další

Materiály ke stažení:                           https://mega.nz/folder/A6hFzQRS#dPk8dw5QSHi7GH-m3VTpbg

Trailer:                                              https://www.youtube.com/watch?v=6sBUYreGJ3I

Web:                                                    https://www.bioscop.cz/filmy/vikend-v-taipei-96fba7

Víkend v Taipei

(Weekend in Taipei)

Režie:                                                  George Huang

Scénář:                                                Luc Besson, George Huang

Kamera:                                               Colin Wandersman

Střih:                                                   Lucas „Kub“ Fabiani

Casting:                                               Lynn Hsin Yi Lin

Kostýmy:                                             Shirley Kao

Výprava:                                              Wern-Ying Hwarng

Hudba:                                                Matteo Locasciulli

Producenti:                                           Luc Besson, Virginie Besson-Silla

Hrají:

Luke Evans:                                         John Lawlor

Lun-Mei Gwei:                                      Joey

Sung Kang:                                         Kwang

Wyatt Yang:                                         Raymond

Yi-Ching Lu:                                         Popo

Pernell Walker:                                     Charlotte Fields

Patrick Lee:                                          Bolo

a další…

Rozhovory s herci a tvůrci

George Huang – režie, scénář      (scénář napsal společně s Lucem Bessonem)

Jak tento projekt vznikl?

Pracoval jsem na několika projektech s Virginií Besson-Sillou, a pak přišel tento.    S Lucem jsme se sešli a vyměnili si spoustu nápadů. Chtěli jsme, aby zápletka působila co nejspontánněji, poté jsme pracovali na akčních scénách a zvažovali jejich proveditelnost. Také jsme se zaměřili na vývoj postav. Byl to zdlouhavý proces, ale upřímně, byl rychlejší než u většiny filmů. Od našeho prvního setkání po hotový film to trvalo dva roky.

Jako scenárista a režisér, jakým hlavním obtížím jste čelil?

Je výhoda zastávat obě role. Není to úplně na škodu, protože je mnoho věcí, které nejdou zapsat do scénáře a které existují jen ve vaší hlavě. Například když se mě štáb zeptal: „Jaké oblečení by měly postavy nosit?“ nebo „Jaké auto chcete použít?“, už jsem to měl promyšlené. A jakmile jsem na place, můžu odpovědět na všechny otázky týmu, protože znám příběh do posledního detailu. Největší výzvou tohoto projektu – ale také jeho největším přínosem – byl mezinárodní tým. Většina týmu byla z Taipei, měli jsme několik francouzských supervizorů, zejména pro kaskadérské scény a auta, kameramana… a další, jako jsem já, kteří přijeli z Hollywoodu. Takže někteří mluvili mandarínsky, někteří francouzsky a někteří anglicky. Někdy to bylo trochu komplikované, ale jakmile víte, co děláte, stačí vše v klidu a lépe vysvětlit. Ale je také vzrušující pracovat     s lidmi, kteří mají k filmu různé přístupy, a čerpat to nejlepší z každé kultury.

Jak jste organizoval obsazení?

Začněme s Lukem Evansem. Je to hvězda! Hrál Draculu, Owena Shawna v sérii Rychle a zběsile, Barda v Hobitovi. Je to ten typ prvotřídního herce, o kterém sníte, abyste s ním mohli jednou pracovat, ale říkáte si, že je nedosažitelný. Poslali jsme mu scénář a on velmi rychle reagoval pozitivně. Myslím, že je to role, která vyčnívá z jeho předchozích filmů. Podstoupil spoustu fyzického tréninku a nabral na síle. Nikdy předtím jsme ho neviděli v akčním filmu s tak fyzicky náročnými scénami. Ale je také velmi citlivý herec. Pro hlavní roli jsme si nemohli přát lepšího herce, který kombinuje obě tyto stránky.

Také jsme se seznámili s Lun-Mei Gwei, která je mimořádná a jejíž práci jsem znal. Hrála temné a zamyšlené postavy ve filmech jako Informátor (The Insider, 2010) a Černé uhlí, tenký led (Black Coal Thin Ice, 2014), ale má také velmi energickou stránku, a bylo skvělé, že jsme mohli čerpat z obou jejích osobností. Často jsme si dělali legraci, že má něco z postavy Margot Robbie ve filmu Babylon!

Pokud jde o Sunga Kanga, je to další skvělý herec. Trochu jsme se znali, protože v Hollywoodu není mnoho asijsko-amerických herců, i když jsme zatím neměli příležitost spolupracovat. Byl jsem ohromen jeho hereckým výkonem. Do Taipei přijel dva týdny před natáčením, aby se připravil na bojové scény a kaskadérské kousky. Především, ještě než roli přijal, mu velmi záleželo na tom, abychom věnovali zvláštní pozornost prezentaci asijské komunity ve filmu. V hlavních hollywoodských produkcích je jen velmi málo asijských herců, a Sung je jedním   z nich.

Můžete nám říct něco o nejmladším herci ve filmu?

Wyatta (Wyatt Yang), který hraje Raymonda, jsme našli díky usilovné práci castingových týmů v Taipei. Museli jsme najít třináctiletého chlapce z Tchaj-wanu, který by mluvil dobře anglicky a uměl hrát. Neměl mnoho zkušeností, ale má přirozený talent a pozitivní osobnost, která k němu přitahuje lidi. Všichni se   s ním chtěli přátelit. Je to postava, která posouvá celý děj – ten, koho všichni chtějí chytit a zároveň chránit. Aby byla taková postava věrohodná, musí být velmi sympatická. Musí to být ten typ, pro který byste byli ochotní bojovat.

Jaké byly největší výzvy na place?

Upřímně, při natáčení filmu je každý den novou výzvou. Kromě problémů            s překladem bylo nejtěžší zvládnout harmonogram. Natáčeli jsme v létě v Taipei, což nám mnozí rozmlouvali. Jak se ukázalo, zažili jsme tam snad nejteplejší léto v historii! Je obzvláště náročné natáčet akční film s honičkami a bojovými scénami v takovém horku a vlhkosti. Paradoxně nám to ale zároveň trochu pomohlo. Ve třetí části filmu vypukne spektakulární bitva, která se měla odehrávat v ulicích Taipei. Když jsme tam byli na obhlídce, po deseti minutách chůze jsme byli úplně zpocení. Bylo nesnesitelně horko!

Bylo nepředstavitelné strávit v takových podmínkách několik hodin na ulici. Chudáci herci by utekli. Tak jsme finální bitvu přesunuli do kina, kde se na herce promítají obrazy z filmu Klan létajících dýk (2004) od Zhang Yimoua. To dalo závěrečné bitvě více filmový a estetický nádech, než jaký jsme původně napsali. Takže se vždy musíte umět přizpůsobit. Bylo to složité, ale konečný výsledek je   o to lepší.

Jak jste přistupoval k režii tohoto filmu?

Upřímně, největším zdrojem inspirace bylo město Taipei. Je to město                  s neuvěřitelně bohatou vizuální estetikou. Můžete být přímo v centru rušné, zářící metropole plné světel a o deset minut později se ocitnete uprostřed hor nebo ztracení v lese. Tato biodiverzita a její úžasná estetika se staly vizuálním podpisem filmu. Měli jsme příležitost natáčet na neuvěřitelných místech, jako je pobřeží v Dawulunu nebo věž Ellipse 360. Hotel Marriott nám poskytl prostory pro natáčení komplikovaných akčních scén… Taipei byla skutečným zlatým dolem pro natáčení. Nemůžu se dočkat, až uvidím, jak v budoucnu ostatní zahraniční režiséři využijí prostředí Taipei. My jsme točili jen na pár místech,        a přitom je tu ještě tolik co objevovat. Rád bych také speciálně zmínil našeho uměleckého režiséra, Wern-Yinga Hwarnga, který se postaral o všechny dekorace a kostýmy ve filmu.

Luke Evans – John Lawlor

Jak byste popsal svou postavu?

Moje postava se jmenuje John Lawlor. Je Američan, pracuje v utajení jako agent DEA a jeho hlavním cílem je zatýkat zločince, zejména drogové dealery, pod falešnou identitou. Je to tedy člověk, který shromažďuje důkazy a čistí ulice od gaunerů.

Jak jste se dostal k práci na tomto projektu?

Nejdřív mi poslali velmi vtipný a dynamický scénář. Bylo to asi před rokem a půl, možná o něco déle. A ten scénář se mi moc líbil: je plný akce, je tam milostný příběh, rodinné vztahy, rychlé tempo, ale také pár velmi vtipných momentů. Takže je to celkově zábava. Nakonec se odklepla realizace projektu a my jsme skončili v Taipei!

Co bylo na hraní Johna nejtěžší?

Nejtěžší bylo ujistit se, že si nic nezlomím! Protože akční a bojové scény – a těch je tady spousta – jsou extrémní. Vyžadovalo to hodně tréninku a zkoušení           s úžasným týmem kaskadérů pod vedením Alaina Figlarze. Snažil jsem se co nejvíc kaskadérských kousků a bojových scén dělat sám. Ale moje práce na tomhle filmu byla ulehčena tím, že svou postavu miluju. Velmi rychle jsem Johna pochopil. Prošel si mnohým, je trochu otrávený a znuděný životem. Udělal pár chyb a žije ze dne na den. Ale svou práci miluje a je v ní velmi dobrý.

Dělal jste si na tuto roli nějakou přípravu?

Všechno, co jsem potřeboval k pochopení postavy, bylo obsaženo ve scénáři. Je to krásný příběh a postavy mají skvělý vývoj. To, co mě také zaujalo, bylo, že John přijíždí do Taipei s velmi specifickou misí, ale situace se pak obrátí naruby    a on zjistí, že má se svou bývalou přítelkyní syna. Z tohoto důvodu je film především o muži, který chrání svou rodinu, a příběh mocného a obávaného drogového bosse, kterého musí zastavit a který ohrožuje hlavní postavy, je sekundární.

Co je pro Johna, jako agenta DEA, nejtěžší udělat?

Samozřejmě bere svou práci velmi vážně, ale uvědomuje si, že jeho hlavní misí    v tomto příběhu je ochránit nově objeveného syna a velkou lásku svého života, kterou musel před patnácti lety v Taipei opustit. Tato stránka jeho postavy je nejsložitější, mnohem víc než jeho práce jako agenta DEA. Během celého filmu ho vidíme, jak přebírá kontrolu nad situací jako lidská bytost, otec, společník       a ochránce. Pro herce je to úžasný vývoj postavy.

Jak jste se připravoval na kaskadérské scény?

Na trénink kaskadérských kousků jsem na místo dorazil dva týdny před začátkem natáčení. Trénoval jsem každý den, pět až šest dní v týdnu, než přijeli kaskadéři. V první akční scéně na začátku filmu jsem v kuchyni čínské restaurace a musím se vypořádat s asi čtrnácti útočníky. To vyžaduje hodně tréninku           a dobrou paměť, musíte být ve formě a zajistit, abyste nezranili sebe ani nikoho jiného. Bylo to vzrušující. Je to jako choreografie. Rychlé, nacvičené pohyby se zapojením mečů, nožů, střelných zbraní a plamenů.

Slyšel jsem také, že jste natočili docela divokou automobilovou honičku?

Byla skvělá. Pracoval jsem s úžasnými kaskadéry. Natočili jsme skvělou scénu: můj kaskadérský dvojník, Brian, vyskočí z okna spolujezdce Land Roveru Defender! Bylo to velkolepé a skvěle jsme se bavili.

Jakým typem partnerky je Mei?

Mei je úžasná, je velmi inteligentní a její rozhodnutí jsou vždy zajímavá a dobře promyšlená. Do své role vnáší hodně autentičnosti a naprosto prožívá emoce, kterými její postava prochází. Bylo skvělé s ní pracovat a užili jsme si to. Vždy je radost pracovat s vynikajícími herci, protože to obohacuje i váš vlastní herecký výkon. Teď máme pocit, že jsme součástí stejné rodiny, a to je skvělý pocit.

A co Sung Kang?

Se Sungem jsem se seznámil skrze filmy Rychle a zběsile. Byl jsem v šestém díle, ale neměli jsme spolu moc scén, protože já hrál záporáka, zatímco on byl jedním z kladných hrdinů. Ale vždy byl ke mně milý a přívětivý. O skoro deset let později jsme natáčeli další díl, tentokrát s mnohem více společnými scénami. Sung je skvělý člověk a jako Kwang je úžasný. Je velmi temný. Líbí se mi ho       v téhle roli sledovat.

Můžete nám říct něco o Wyattovi?

Je to moc milý kluk. Je to nejšťastnější a nejvíce pohodový kluk, kterého jsem za dlouhou dobu potkal. Toto je jeho první film a je těžké tomu uvěřit. Byl tam se svou sestrou, matkou a otcem, a velmi dobře chápal pokyny. Je fascinován vším, jak si asi dokážete představit. I mě na place doteď všechno fascinuje, takže si snadno umíte představit, jak se asi cítí dvanáctiletý kluk, který nikdy v životě netočil film. Navíc hraje postavu Raymonda dokonale. Je to velmi inteligentní dítě. Máme spolu pár hodně vtipných scén a doufám, že budou stejně zábavné na sledování, jako byly při natáčení.

Toto byl váš první film pod vedením George Huanga. Jak vás režíroval?

George je úžasný. Má neodolatelný smysl pro humor a skvělý smích, který všechny na place uklidňuje. Dává jasné instrukce a vždy mi byl nápomocen, kdykoli jsem měl nějaké otázky. Pracuje velmi rychle, a to je vlastnost, kterou mám rád. George scénář napsal, takže ho zná nazpaměť. Když jsem chtěl změnit nějaké slovo, výraz nebo dokonce pozměnit určité vedlejší zápletky, vždy naslouchá – má opravdový smysl pro týmovou práci, a je skvělé mít režiséra       a scénáristu, který je otevřený návrhům.

Jaké bylo natáčení s tchajwanským štábem?

Přivítali nás skvěle, dokonce jsme měli hned první den uvítací ceremonii. Bylo to neuvěřitelné, začít natáčet v zemi, kde jsem nikdy předtím nebyl, a být tak vřele přijat. Štáb byl úžasný. Kdykoli bych s nimi znovu pracoval!

Proč byste doporučil tento film vidět?

Je zde spousta akčních scén, milostný příběh, vtipné momenty a napětí. Je velmi zábavný, ale je také o rodině. Je to dobrodružství plné nečekaných zvratů. Najdete v něm neuvěřitelné činy odvahy, spektakulární bojové a honičkové scény a hluboce dojemné momenty. Je to lidský příběh o tom, jak lidé mohou udělat chybu, ale pak ji napravit. Život jde dál a oni si uvědomí, že musí přijmout, co jim život přinese.

Sung Kang – Kwang

Jak jste se dostal k práci na tomto projektu?

Setkal jsem se s Lucem Bessonem v Londýně, kde jsem natáčel Rychle a zběsile X. Filmy Luca Bessona mě provázely celé mé dětství, takže to pro mě byl speciální moment, a skvěle jsme si o projektu popovídali.

Co vám přišlo na ztvárnění postavy Kwanga nejtěžší?

Nejtěžší bylo zajistit, aby Kwang nebyl jenom zápornou postavou, a neredukovat ho na výhradně zlého člověka. Zajímavé na něm je, že Kwang je hluboce zamilovaný do Joey. Všechno, co dělá, je motivováno jeho láskou k ní – a udělal by cokoliv, aby ji udržel po svém boku. Takže to bylo těžké zahrát, protože bylo nutné vyvážit to, že je to záporák, s tím, že je také citlivý člověk.

Můžete nám říct něco o natáčení a akčních scénách?

Můžu vám říct něco o kaskadérských scénách. Chtěl bych vzdát hold lidem, kteří odvedli většinu práce a podstoupili velká rizika. Tchajwanský kaskadérský tým    a můj kaskadérský dvojník jsou výjimeční. Když vidíte akční scény ve filmu, je opravdu důležité rozlišovat mezi nimi a herci, kteří si nemohou dovolit se zranit.

Jaké bylo pracovat s Lukem Evansem?

Bylo skvělé pracovat se starým přítelem, protože díky Rychle a zběsile máme společnou historii. Nemuseli jsme se vzájemně poznávat, což vše usnadňuje. Luke je velmi štědrý člověk. Je milý a přístupný. A svou práci bere velmi vážně. Mezi natáčením jsme se smáli a užili si spoustu zábavy.

Také jste trénoval?

Samozřejmě. Když natáčíte takové bojové scény, musíte se připravit. Je to jako když se sportovec připravuje na zápas. Rád trénuji s mým americkým přítelem Danem Trotterem, se kterým pracuji už 25 let. Pracovali jsme spolu na Rychle      a zběsile: Tokijská jízdaa od té doby se stal vynikajícím choreografem bojových scén, režisérem druhého týmu a budoucím režisérem. Byl to on, kdo mě trénoval. Bylo skvělé těžit ze zkušeností starého přítele a odborníka, který dokáže připravit vaše pohyby pro kameru do detailu.

Je to poprvé, co jste natáčel s Mei?

Ano, je. Na lidské úrovni je Mei velmi laskavá a empatická. Je snadné si někoho, jako je Mei, oblíbit. Je výjimečnou profesionálkou, jak na place, tak mimo něj. Když máte někoho, kdo je tak empatický vůči technickému týmu a má silný smysl pro týmovou práci, konečný výsledek je o to lepší a podmínky na natáčení jsou příjemnější. Byla to pro mě opravdu čest, mít ji jako partnerku.

Ve filmu má Kwang nevlastního syna, se kterým nevychází dobře. Jaký byl váš vztah s Wyattem?

Wyatt, herec, který hraje Raymonda, je velmi talentovaný. Myslím, že je to jeho první film. Je vždy úžasné setkat se s někým, kdo se narodil, aby byl hercem.     U Wyatta máte pocit, že pracujete s opravdovým profesionálem. Stejně jako Mei je velmi pozorný vůči svému okolí a celý tým ho má rád. Na druhou stranu bylo opravdu těžké se k postavě Raymonda nepřipoutat.

V jedné silné scéně se snažíte použít samurajský meč k útoku na Raymonda. Mohl byste nám o tom říct více?

Podle scénáře jsem měl Raymonda ohrožovat a fyzicky ho mučit. V Kwangově kanceláři bylo pár starých mečů a tým si myslel, že bych je mohl použít, abych ho vyděsil. Tento druh scény je velmi náročný, zejména když jde o dítě,              a většinou jsou mladí herci vyděšení, protože kaskadéři používají autentické meče. Ale Raymond byl velmi statečný a ani jednou si nestěžoval. Musel být přivázaný, takže byl celý den v nepohodlné pozici. Ale protože si natáčení velmi užíval a miluje, co dělá, neměl s tím žádný problém.

Je to poprvé, co jste natáčel s režisérem a scenáristou Georgem Huangem. Můžete nám o něm něco říct?


George je ten typ člověka, který nevidí věci negativně. I ve složitých situacích si zachovává pozitivní přístup. Když máte dirigenta jako on, udává to tón pro celý tým. I v těch nejtěžších situacích vidí George jen to dobré. Obdivuji ho už od doby, kdy v 90. letech natočil film Mezi žraloky (Swimming With Sharks, 1994). Tehdy jsem začínal s herectvím a objevil jsem, že ten film natočil asijský režisér. Pro mě to byl důležitý film. Bylo tedy úžasné se s ním o třicet let později setkat.

Lun-Mei Gwei – Joey

Můžete nám říct něco o své roli ve filmu?


Hraji Joey, super-talentovanou řidičku. Ale myslím, že film je především o jejích vztazích s oběma hlavními mužskými protagonisty.

Film kombinuje romantický příběh a akční scény. Jak jste se dostala        k práci na tomto projektu?

Především bych chtěla říct, jak jsem šťastná, že jsem dostala tuto příležitost. Když jsem obdržela scénář, nemohla jsem uvěřit, že ho produkuje Luc Besson. Po přečtení jsem si říkala, že je nemožné takový projekt odmítnout. Poté jsem měla videohovor s Lucem a Virginií (pozn. Virginie Besson-Silla, producentka). Byla jsem velmi nervózní! Ale byli ke mně nesmírně laskaví, což mě uklidnilo.      I když jsem stále nevěděla, zda roli dostanu, byla to obrovská pocta se s nimi setkat.

Co bylo nejtěžší?

Nejtěžší bylo, že Joey je velmi složitá postava. I když je vynikající řidička, je také matkou malého chlapce se složitou minulostí. Musela jsem se ponořit do charakteru, abych ji mohla správně vykreslit. Je to silná žena, která se musí vypořádat se složitou situací a dvěma mužskými protagonisty.

Dělala jste si pro roli nějaký výzkum?

Samozřejmě! Viděla jsem několik filmů ze série Rychle a zběsile. Potřebovala jsem zjistit, jak se natáčely honičky. Také jsem viděla nedávné filmy Luca Bessona, jako je Anna (2019), a znovu jsem si prohlédla filmy, které produkoval, jakoSmrtící orchidej (Colombiana, 2011). Potřebovala jsem vědět víc o akčních filmech s ženskými hrdinkami.

Můžete nám říct něco o tréninku nebo natáčení?

Jsem velmi ráda, že jsem mohla pracovat s Pascalem Lavanchym, hlavním kameramanem a supervisorem pro auta. Je velmi profesionální a dodal mi hodně sebevědomí. Během tréninku jsem řídila všechny možné druhy aut, dokonce        i Ferrari. Trénink na Ferrari zůstává mou nejděsivější zkušeností. Ale zároveň jsem byla nadšená! Okamžitě jsem si zamilovala jeho sílu a rychlost. To nejdůležitější, co mi instruktor řekl, bylo: „Je to jen auto. Ať už je to bugina nebo Ferrari, je to jen auto. Uvolněte se, všechno je v pohodě.“

Je to váš první film s Lukem Evansem. Jak probíhala vaše spolupráce?

Je to skvělý, inteligentní a profesionální herec. Měl se mnou trpělivost a vždy mi dal čas, který jsem potřebovala. Dokonce přizpůsobil tempo svého herectví, aby mi umožnil lépe ztvárnit mou postavu. Bylo opravdové potěšení mít ho jako partnera.

A co mladý Wyatt Yang?

Je to velmi talentovaný kluk. Je těžké uvěřit, že to bylo jeho první natáčení, protože byl tak uvolněný. Od první minuty jsme si skvěle rozuměli. Během několika týdnů natáčení mě začal oslovovat „mami“ i mimo plac. Blízkost, která mezi námi vznikla, byla krásná. Každý den jsem ho objímala.

Sung Kang hraje ve filmu záporáka. Jaká byla vaše spolupráce?

Mezi Sungem a mnou je mnoho intenzivních scén. Nejimpozantnější podle mě je, když se rozčílí. Svou postavu ztvárňuje dokonale. V té chvíli mě opravdu vyděsil a cítila jsem, že se k němu nemohu přiblížit nebo s ním mluvit. Stal se zuřivým, agresivním a hrůzostrašným. Ale ve skutečnosti je to ten nejjemnější člověk, jakého můžete potkat. Je úplně jiný než jeho postava. Ale do své role se naprosto ponořil.

Můžete nám říct něco o režii George Huanga?

Je velmi trpělivý, pozorný a laskavý. Mluvil se mnou jemně a něžně, zvlášť když jsem se potřebovala dostat do své postavy. Považuji ho za velmi otevřeného. Je vnímavý k radám a nápadům, což je skvělé. Navíc, když slyšíte jeho nakažlivý smích, hned víte, že je to on. To je jeho podpis.

Můžete nám přiblížit velmi silnou scénu mezi Sungem a Wyattem?

Pamatuji si to dobře, protože to bylo velmi realistické. Když se otevřely dveře, viděla jsem, jak můj syn dostává ránu do obličeje. A začala jsem plakat. Jak jsem říkala, Sung byl naprosto v roli.

Jak jste se cítila, když se Joey znovu setkala s Johnem?

Měli jsme flashbackovou scénu, je úžasná. Když režisér zakřičel „Stop“, bušila jsem do Johna a nadávala mu do hajzlů! Bylo to Luke, kdo přidal do téhle scény víc dynamiky a dokonce si upravil text. Začala jsem plakat. Nešlo tomu zabránit.  Nebylo to hrané. Moc mi pomohl. V ten okamžik jsem se stala Joey a naprosto jsem věřila ve vztah s Johnem.

Co byste řekla divákům, aby je to nalákalo na film?

Vydejte se na dobrodružství! Myslím, že je to dojemný film. A je to fascinující zážitek pro každého!

Wyatt Yang – Raymond

Mohl bys nám představit svou roli ve filmu?

Moje postava se jmenuje Raymond a je to ekologický aktivista, který silně věří    v zachraňování planety a oceánů. Myslel si, že jeho skutečný otec zemřel, ale      k jeho překvapení se objeví u jeho dveří po 13 letech. Raymond byl vychováván Kwangem, který se nakonec ukáže jako záporák.

Jaký je rozdíl mezi tebou a tvou rolí?

Jeho život je pravděpodobně složitější. Zjišťuje, že jeho otec je stále naživu          a jeho matka a Kwang mají velmi zajímavý, ale komplikovaný vztah. Můj rodinný život rozhodně není tak komplikovaný.

Jsi v něčem Raymondovi podobný?

Myslím, že máme mnoho společného. Například mám také rád zvířata, ale myslím, že mám radši psy, zatímco Raymond miluje delfíny.

Můžeš nám říct něco o zkušenostech ze spolupráce s Lun-Mei Gwei?

To je snadné. Je velmi laskavá a má velké srdce – umí nejlíp objímat a vždy nám na plac nosila dárky. A je skvělá herečka, takže to vypadá velmi reálně, jako by byla skutečně mou matkou.

Dala ti nějaké rady, jak se cítit bezpečně a jak zahrát svou postavu?

Ano. Pokaždé, když jsem ji uviděl, měla na tváři ten největší úsměv.

Jak jsi se s ní během natáčení sblížil?

Upřímně, přišlo to velmi přirozeně, protože jsme si hned padli do oka. Například mezi záběry jsme si pomáhali překonávat jazykové bariéry, protože mou první řečí je angličtina a její mandarínština.

George nám řekl, že jsi machr na automat na plyšáky?

Jo! Natáčeli jsme na místě, kde byl automat na plyšáky. Mezi scénami jsem hrával spoustu her. Takže teď jsem na automaty na plyšáky skoro expert!

Co tě na natáčení nejvíce ohromilo? Například moment, kdy tě Kwang ohrožuje?

Kwang mě unese a pak mě připoutá k židli. Požádá své asistenty, aby mi dali facku, pak na mě míří zbraní, převrátí židli a já spadnu na záda. Ale jakmile byla scéna hotová, Sung Kang byl velmi milý a Mei mě vždycky chránila. Bylo to velmi realistické díky jejich úžasnému herectví, ale protože jsme všechno hodně trénovali, byl jsem na to připravený.

Jaká byla spolupráce s Lukem Evansem?

Je velmi ochranitelský. V jedné scéně jsme jeli ve Ferrari a po scéně se mě vždycky ptal: „Jsi v pořádku? Cítíš se v pohodě?“ Takže ano, vždycky se ujistil, že jsem v pořádku.

A jaké to bylo ve Ferrari?

Oh můj bože, bylo tak sakra rychlé!

Můžeš se podělit o svou zkušenost se Sungem Kangem?

Jak jsem říkal, nejvíc mě nadchla scéna, kdy mě unesl. Bere svou práci velmi vážně, takže když je na place, je úplně v roli. Ale mimo natáčení je to vlastně strejda Sung, protože on a můj táta se znají už 30 let. Svůj první film dělal         s mým tátou v New Yorku. Mimo natáčení jsme vždycky chodili do jeho oblíbené restaurace.

Můžeš nám povědět o té scéně s mečem?

Ano, když převrátí židli a já ležím na zádech mezi 15 různými katanami, vybere si tu speciální uprostřed. Vezme ji a říká: „Usekám ti nohy a ruce!“ Bylo to hodně strašidelné. A měl krev po celé tváři.

Toto je tvoje první zkušenost s režisérem Georgem Huangem. Jaké to bylo?

Byl hrozivý a děsně zlý. Nééé, dělám si legraci! Je jako velký medvěd a má ten nejlepší smích. Vždycky ho najdete díky jeho smíchu. Před scénou s mečem pořád říkal: „OK, OK, takže Kwang tě bude chtít zabít, bojíš se, že umřeš a budeš křičet. Jo a tvou mámu budou v pozadí škrtit. Potřebuju, abys plakal a křičel.“ Celé to vypadá fakt jako když je to doopravdy.

Co ti probíhalo hlavou během těch scén?

No, když na mě namířil zbraň, opravdu mě to vyděsilo. Myslel jsem si: „Umřu, můj život končí.“ Takže jsem opravdu plakal, protože pokud si v hlavě myslíte, že to je skutečnost, vypadá to skutečně. Obzvlášť když vytáhl katanu a položil ji přímo sem, na moje koleno!

Toto je tvoje první spolupráce s Lucem Bessonem jako producentem. Můžeš se podělit o nějaké zajímavé příběhy z práce s ním?

Luc opravdu miluje natáčení filmů a jeho energie je nakažlivá.

Doporučil bys tento film divákům?

Je to velmi vzrušující film, je v něm spousta rychlých aut, zbraní a krve, ale je to příběh o rodině.

Sdílejte ...