Ekonomika

MONETA: V zahraničí využívají klienti platební karty i na nejdrobnější výdaje

Praha, 19. září 2024

Klienti Monety stále častěji využívají v zahraničí platební karty. Oblíbili si je natolik, že s nimi hradí i velmi nízké částky. Karty pro ně představují bezpečnější a pohodlnější způsob placení než samotnou hotovostí. V období od června do srpna platili nejčastěji v eurech, polských zlotých a maďarských forintech.

Od června do srpna letošního roku platili klienti Monety nejčastěji v eurech (58 %), polských zlotých (19 %) a maďarských forintech (4 %). V žebříčku počtu plateb u obchodníků vede z navštívených zemí již tradičně Polsko, kde klienti banky uskutečnili více než půl milionu transakcí, následované Německem a Itálií. Průměrná výše jedné platby kartou je v přepočtu 730 korun. „V loňském roce jsme zaznamenali vysoký meziroční nárůst objemu a počtu transakcí, což bylo způsobeno dozníváním covidových opatření a inflační nákupní horečkou v levnějších sousedních zemích. Letošní rok se již z pohledu plateb stabilizoval a stále častěji vidíme klienty využívat platební kartu v zahraničí stejným způsobem, jako by s ní platili v České republice. Těší mě, že si stále více lidí uvědomuje, že platební karta je při cestování bezpečnější a pohodlnější alternativou k nošení velkého množství hotovosti,“ říká Andrew Gerber, Chief Retail Banking Officer MONETA Money Bank.

Nejčastěji cestovatelé nakupovali v obchodech s potravinami a v supermarketech, dále v restauracích a stravovacích místech, a poté na čerpacích stanicích.

Většina klientů platí v zahraničí stejnou kartu jako v tuzemsku. Pokud však klient často cestuje do zemí, kde se platí eurem nebo americkými dolary, banka mu doporučuje založení cizoměnového účtu. Kromě virtuální a fyzické platební karty získá také online Směnárnu, která umožňuje směňovat peníze přímo v mobilní aplikaci Smart Banka. Tu během letošního léta využilo o 12 % klientů více než v minulém roce a počet transakcí skrze směnárnu vzrostl o 20 %. Online Směnárna zároveň nabízí výhodný kurz, který se mění dynamicky dle aktuální situace na měnovém trhu. Klient má finance okamžitě k dispozici, nemusí chodit na pobočku ani do kamenné směnárny. Následné placení u obchodníka je navíc již bez konverze, klient se tak nemusí obávat takzvaného DCC a s ním spojených poplatků.

www.moneta.cz

Lucie Leixnerová

MONETA Money Bank, a.s., která je řídící osobou koncernu MONETA, je přední nezávislou českou bankou poskytující služby svým zákazníkům prostřednictvím celostátní pobočkové sítě. Od svého vstupu na Pražskou burzu cenných papírů v roce 2016 má banka silnou pozici v retailovém a zemědělském sektoru a svoje služby zaměřuje na malé a střední podniky. Klienti MONETA tvoří přes 15 % populace České republiky a využívají její multikanálovou strategii, která zahrnuje více než 130 poboček, přes 2000 bankomatů ve vlastní i sdílené síti, digitální bankovní aplikaci, která je špičkou na trhu, a dále vlastní call centrum, smluvní prodejce automobilů, stavební spořitelnu a leasingové partnery.

Sdílejte ...