Nadace a pomoc

Kaufland a Lidl spouští sbírky  na pomoc lidem z oblastí zasažených povodněmi

Praha, 18. září  2024

Společnosti Kaufland a Lidl Česká republika, patřící do skupiny Schwarz, spouští ve spolupráci s Českou federací potravinových bank na svých prodejnách sbírky na podporu obyvatel oblastí zasažených letošními povodněmi. V prodejnách Lidl bude probíhat sběr trvanlivých potravin, v prodejnách Kaufland finanční sbírka. 

Na pokladnách všech prodejen společnosti Kaufland budou moci lidé darovat finanční příspěvek ve výši 50 Kč a více. Celá částka bude v rámci veřejné sbírky České federace potravinových bank sloužit na pořízení trvanlivých potravin či čistících a hygienických produktů. Finanční sbírka bude probíhat od 19. září do 24. září 2024. 

Mezi vhodné produkty, které mohou lidé v prodejnách Lidl od středy 18. září 2024 až do odvolání darovat, patří balené vody (ideálně po šesti kusech pro snadnou manipulaci), toaletní papír, paštiky, hotová a nechlazená jídla ve skle nebo v plechu, instantní polévky, káva, čaj nebo sušenky. Všechny vybrané potraviny budou distribuovány prostřednictvím České federace potravinových bank, která je následně přerozdělí mezi potřebné.

„Současná kritická povodňová situace nás všechny zasáhla a je důležité, abychom si v této těžké době navzájem pomáhali. Pečlivě sledujeme a řešíme situaci ve spolupráci s krizovými štáby a neziskovými organizacemi. Předem děkujeme všem zákazníkům za jejich štědrost a podporu v této těžké době,“ uvedly tiskové mluvčí společnosti Kaufland Česká republika Renata Maierl a Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.

Oba řetězce již během víkendu odeslaly kamiony potravinové pomoci a balených vod do zasažených oblastí a jsou připraveny pomáhat i v následujících dnech. Jsou v intenzivním kontaktu s neziskovými organizacemi, které jsou schopny systémově koordinovat pomoc tam, kde je to nejvíce potřeba.

V důsledku povodňové situace obchodní řetězce dočasně nebo do odvolání uzavřely některé prodejny. Seznam prodejen je pravidelně aktualizován na portálu zákaznických služeb, na webových stránkách společností či sociálních sítích. V uzavřených prodejnách budou zaměstnancům nad rámec zákona vypláceny plné náhrady mzdy. Pracovníci z těchto poboček obdrží náhradu ve výši 100 % mzdy za každou naplánovanou, ale neodpracovanou směnu.

Kaufland Česká republika v.o.s. je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době zde provozuje 144 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. V České republice zaměstnává přibližně 27 000 lidí. Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa: v Německu, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Moldávii. Celkem provozuje více než 1 450 prodejen, masozávody a logistická či distribuční centra. Zaměstnává více než 150 tisíc lidí. Více informací najdete na prodejny.kaufland.cz

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 319 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na:

www.lidl.cz

https://www.facebook.com/lidlcesko

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

Renata Maierl

Sdílejte ...