Turistika

AI influencer: DZT startuje pilotní projekt v oblasti umělé inteligence

Praha, 11. dubna 2024

Jan Pohaněl

Německá turistická centrála (DZT) se řadí mezi průkopníky využití nových technologií. Proto nyní k propagaci Německa jako turistické destinace startuje pilotní projekt s nasazením AI influencera. S pomocí aplikací umělé inteligence (AI) mohou tyto fungovat jako ambasadoři značky a propojovat potenciální cestovatele do Německa se skutečnými cestovními zážitky. Tento pilotní projekt prezentovala DZT v rámci veletrhu ITB v Berlíně, který se konal začátkem března tohoto roku.  

Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Díky cílenému influencer marketingu jsme mnohonásobně zvýšili dosah našich příspěvků. V loňském roce jsme na kanálech influencerů dosáhli 148 milionů impresí. Nasazení umělé inteligence nám nyní otevírá další nekonečné možnosti. Prostřednictvím našeho projektu Open Data/Knowledge Graph jsme vytvořili infrastrukturu, díky níž mohou aplikace umělé inteligence neustále zaznamenávat a zpracovávat aktuální informace o široké škále turistických nabídek. Nasazením našeho vlastního AI influencera pro destinaci Německo chceme vytvořit moderního, počítačem generovaného ambasadora, který bude nepřetržitě komunikovat se svou komunitou ve virtuální i reálné síti a poskytovat inspiraci a individuální přístup k zákazníkům.“

DZT již využívá umělou inteligenci v rámci svých chatbotů. AI hraje také stále důležitější roli při vývoji a realizaci dalších digitálních marketingových nástrojů, jako jsou imerzivní technologie (virtuální realita, smíšená realita, rozšířená realita) a konverzační rozhraní (Smart Speaker).

Klíčem k úspěšné implementaci nástrojů s podporou umělé inteligence jsou sémanticky strukturovaná, počítačově čitelná data. DZT a její partneři pro to vytvořili prostřednictvím Open Data/Knowledge Graph potřebný základ. Od doby, kdy byl Knowledge Graph spuštěn, bylo již zpřístupněno více než půl milionu údajů o turistických zajímavostech, a také údaje o infrastruktuře. Přímý přístup k obsahu v Knowledge Graphu bude mít také AI Influencer.

Německá turistická centrála (DZT) je národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a energie zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. V úzké spolupráci se svými partnery z německého turismu, sdružení a hospodářských podniků DZT vyvíjí a komunikuje strategie a marketingové kampaně, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa.

DZT reaguje na výzvy, spojené s restartem s třídílnou strategií obnovy:

– Zvýšení povědomí o značce a zostření profilu značky Turistická země Německo se zaměřením na udržitelnost a ochranu klimatu

– Řízení vztahů a přenos know-how k podpoře středních společností utvářející cestovní ruch

– Cíleně orientovaný průzkum trhu a analýza měnící se poptávky jako základ pro jednání založené na důkazech

DZT se zavázala udržovat dialog se zákazníky v dobách krize prostřednictvím anticyklického marketingu, začlenění změněných preferencí do komunikace, projevování empatie a vytváření inspirace.

Hlavní témata digitalizace a udržitelnost

DZT podporuje turismus orientovaný na budoucnost a ohleduplný k přírodě, v souladu s cíli spolkové vlády. Důraz je přitom kladen na témata týkající se digitalizace a udržitelnosti.

Téma týkající se trvalé udržitelnosti a ohleduplnosti k přírodě je již více než deset let ústředním tématem a strategicky se řeší ve všech oblastech společnosti, napříč všemi odděleními. Organizace přitom sleduje strategii tří pilířů, která spojuje externí přenos znalostí a doprovodný komunikační přístup s vnitřně organizační iniciativou udržitelnosti. DZT posiluje budoucí téma zodpovědného turismu tím, že umísťuje Turistickou zemi Německo do mezinárodní soutěže jako cíl cesty s udržitelnými a inkluzivními nabídkami. S vypuknutím pandemie covid-19 se posun v hodnotách směrem k větší sociálně-ekologické odpovědnosti v mezinárodním cestovním chování prohloubil.

DZT je průkopníkem při implementaci technologií zaměřující se na všechny smysly vnímání (virtuální, rozšířená a smíšená realita), při používání konverzačních rozhraní (např. hlasových asistentů) a aplikací umělé inteligence (UI), například v chatbotech. Za účelem zviditelnění turistických nabídek na marketingových platformách, které podporují umělou inteligencí, koordinuje DZT společný Open-Data projekt německého cestovního ruchu k vytvoření znalostních grafů.

DZT má zastoupení ve 25 zemích a řídí je ze své centrály ve Frankfurtu nad Mohanem. Bližší informace najdete v našem online tiskovém centru na www.germany.travel/presse.

Jan Pohaněl

Sdílejte ...