Leden, Vege si jedem: Lidl Česká republika se připojuje k celosvětové výzvě Veganuary
Praha 8. ledna 2024
Leden je skvělou příležitostí pro novoroční předsevzetí, pro změnu jídelníčku či životního stylu. A právě proto vznikla ve Velké Británii v roce 2014 výzva Veganuary, která je skvělou příležitostí pro vyzkoušení rostlinné stravy. Lidl Česká republika se k výzvě připojí po celý měsíc leden, a to rozšířenou nabídkou veganských produktů, řadou slev a komunikační kampaní „Leden, vege si jedem“, která proběhne na sociálních sítích.
„Jako Češi milujeme maso a valná většina naší kuchyně v něm má i základ. Proto si jen těžko dokážeme představit, že bychom ho z našich jídelníčků úplně vypustili. Co kdybychom ale zkusili tento leden maso omezit a zařadit do jídelníčku pokrmy, které jsou čistě rostlinného původu? Třeba si tak vybudujeme novou rutinu, naučíme se nové recepty a uděláme něco pro sebe i pro planetu,“ uvádí tisková mluvčí společnosti Lidl Iveta Barabášová.
Cílem kampaně je nabídnout zákazníkům zdravou, ale přitom stále chutnou alternativu k jídelníčku běžného Čecha. Na sociálních sítích bude Lidl postupně představovat rostlinné produkty privátní značky Vemondo, přinášet zákazníkům zajímavé tipy na přípravu pokrmů a edukovat, že rostlinná strava může být pestrá a obsahovat všechny důležité živiny, které běžně získáváme z masa.
Během ledna představí Lidl na sociálních sítích postupně zajímavosti a tipy na přípravu tofu (v nabídce Lidl má např. tofu na pánvičku nebo varianty s různým kořením), dále nabídne různé náhražky masa, ať už jako hotové veganské pokrmy (veganské lasagne, chilli con carne, veganský řízek, falafel, párečky, pizza, burger, nugetky a další) nebo jako surovinu pro přípravu jídel (veganské mleté). Kampaň vyzdvihne např. i sušenky NEO, které jsou čistě rostlinné, nebo řadu hummusů. Během ledna Lidl také nabídne různé slevy; hned v prvním týdnu to bude sleva 33 % na kokosový vegangurt či sleva 25 % na veganskou zmrzlinu. Ve třetím týdnu v lednu budou mít zákazníci s aplikací Lidl Plus dokonce 30% slevu na všechny produkty Vemondo. Bezmasé recepty nabídne i Kuchyně Lidlu.
Produkty pod privátní značkou Vemondo jsou nabízeny napříč zeměmi, ve kterých Lidl působí. Vybrané výrobky navíc většinou nesou mezinárodní ochrannou známku V-label, díky které můžete veganské a vegetariánské výrobky identifikovat snadno na první pohled. I v roce 2023 získaly veganské výrobky pod značkou Vemondo mezinárodní ocenění International V-Label Awards. Řada Vemondo vybojovala vítězství hned ve dvou kategoriích „Marketing & Branding“ a „Speciální cena spotřebitelů“.
Lidl podporuje rostlinnou stravu v souladu se svou strategií Vědomého stravování. Produkce živočišných produktů má totiž celosvětově největší dopad na životní prostředí. Čím více rostlinných produktů konzumujeme, tím více děláme pro klima, biologickou rozmanitost a naše zdraví. Lidl se zavázal, že bude zvyšovat podíl rostlinných zdrojů bílkovin ve svém sortimentu především díky své privátní značce Vemondo.
Více na: https://www.lidl.cz/l/cs/letak/vedome-stravovani-vedome-stravovani/view/flyer/page/1)
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 319 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 75 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.
www.lidl.cz | www.twitter.com/lidlcz | www.instagram.com/lidlcz | www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika
Iveta Barabášová