Sodexo Benefity: Se stravenkami se chodí na oběd častěji
Praha 27. září 2023
Příspěvek na stravování je vůbec nejčastějším benefitem, který zaměstnanci v práci dostávají. Vedou mezi nimi stravenky (více než 30 %) – v digitální (19 %) i papírové formě (necelých 13 %). Na druhé pozici je závodní stravování, které má k dispozici téměř 28 % zaměstnanců. A následuje stravovací paušál, který dostává 22 % zaměstnanců. Vyplývá to z průzkumu, který pro Sodexo Benefity v srpnu realizovala agentura Ipsos.
Nejčastější hodnota příspěvku na stravování je v případě papírových stravenek či stravenkové karty 100 až 149 korun na den. Tuto částku dostává více než polovina těch, kdo mají stravenky. Vyšší sumu za odpracovaný den má 18 % zaměstnanců.

Suma 149 korun přitom nepokryje oběd ani tam, kde je nejlevněji, tzn. na Vysočině, kde strávníci platili v srpnu za oběd v průměru 164,50 Kč. „Ze srpnových transakcí našimi stravenkovými kartami vyplývá, že průměrná cena oběda celorepublikově už překročila 184 korun a třeba v Praze dokonce 206 korun,“ připomíná Jan Michelfeit ze společnosti Sodexo Benefity s tím, že daňově nejvýhodnější stravenka má v letošním roce hodnotu 194 korun. „Většina zaměstnavatelů této maximální možnosti ale nevyužívá, byť jim zákon o dani z příjmů umožňuje firmám odečíst si z daní 55 procent z ceny stravenky, což je letos zhruba 107 korun,“ uvádí Jan Michelfeit.
Stravenky – ať už v digitální či v papírově formě – vnímá většina těch, co je mají, jako výraznou přidanou hodnotu, díky níž si může dopřát pravidelný oběd v restauraci v pracovní den (38 %). V případě paušálu je to výrazně méně, jen 25 %.
„V chování zaměstnanců se to projevuje logickým způsobem – chodí na obědy méně často,“ Michelfeit a dokládá to daty z výzkumu: „49 % lidí se stravovacím paušálem v restauracích neobědvá nikdy. Naproti tomu z těch, co mají stravenky, na oběd nikdy nechodí jen 35 %.“
Z výzkumu dále vyplynulo, že kdyby si lidé mohli v případě navýšení mzdy vybrat mezi stravenkami a financemi, volili by stravenky. Ty také téměř 70 procent lidí (69,68 %) vnímá jako „pomocníka“, který jim umožňuje zmírnit dopady vysokých cen potravin, nealkoholických nápojů a stravování na jejich rodinný rozpočet.

Průzkum byl realizován v srpnu 2023 a zúčastnilo se ho 731 respondentů.
Více informací na www.sodexo.cz
O společnosti Sodexo Benefity – Sodexo Benefity je největším poskytovatelem zaměstnaneckých benefitů na českém trhu. Od roku 1992 v České republice nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Benefity Sodexo využívá 700 000 zaměstnanců a v největší benefitní síti je zapojeno více než 70 000 partnerů, u kterých je možné benefity uplatnit.
O nové značce Pluxee – Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenuje na Pluxee. Sodexo Benefity, přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.
Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.
Více informací zde: https://blog.sodexo.cz/sodexo-benefity-se-stane-pluxee
Zdroj: komunikační agentura Seteva
Dana Samková