Nový hlas, upoutávky i programové přehledy. Česká televize pozměnila svou vizuální identitu
Praha 4. září 2023
Začátek nové sezóny startuje Česká televize nejen programovými novinkami, ale také částečnou proměnou své vizuální identity. Součástí je nový a strukturovanější vzhled upoutávek a přehledu programů ČT1 a ČT2 nebo nasazení moderních grafických prvků. Česká televize také nově promlouvá ženským hlasem.
Cílem nové vizuální podoby je sjednocení navigačních prvků a zpřehlednění tzv. nepořadového vysílání, tedy upoutávek nebo programové nabídky stanic ČT1 a ČT2. Diváci tak budou mít například delší přehled o datu a hodině vysílání daného pořadu, případně zřetelnější informaci o jeho umístění v iVysílání ČT. První a druhý program navíc získává pro grafiku sdělení dvě nová doplňková písma.
Vizuální proměnu podtrhuje také nový hudební doprovod z dílny autora původní zvukové složky J. P. Muchowa. Ženskými hlasy pro sdělení České televize se stávají herečky Adéla Kubačáková a Lenka Zbranková. Upoutávky na nabídku iVysílání a další digitální produkty instituce reprezentují hlasy hereček Anity Krausové a Kláry Suché.
Všechny změny připravil interní tým České televize pod vedením Dominiky Coufalové, autorem nového návrhu jsou grafik Petr Dalík, art director Martin Prokeš, video-operátor Petr Vícha a dramaturgyně Eva Dvořáková. Beze změny, tedy dle návrhu Studia Najbrt z roku 2012, zůstaly loga jednotlivých stanic a logo ČT.
Karolína Blinková, tisková mluvčí České televize