Značka oblíbeného nábytku Möbelix spouští koncept menších prodejen MÖBELIX COMPACT a přibližuje se zákazníkům v regionech
Praha 5. května 2023
Společnost Möbelix, zaměřující se převážně na prodej nábytku a doplňků do domácnosti, má aktuálně po celé České republice 14 obchodů. Nově spouští koncept menších prodejen MÖBELIX COMPACT, který bude dostupný i zákazníkům z regionálních měst. První česká pobočka s vybraným sortimentem se otevře v dubnu v Kladně a další budou následovat v jižních Čechách a na Moravě.
Prodejna nábytku Möbelix, která sází na designovou prezentaci vystaveného zboží a inspirativně zařízená oddělení, nabídne první tzv. „Compact koncept“ prodeje v Čechách. Jde o obchod s vybraným sortimentem, který má zákazníkům z různých regionů zpřístupnit a usnadnit nakupování v kamenné prodejně. Ti zde najdou nejprodávanější a nejoblíbenější trendy produkty na zákaznicky přívětivé ploše s kvalitní nabídkou služeb. Nový koncept klade také důraz na možnost objednat si sortiment z e-shopu a zároveň nabízí možnost naplánovat si nábytek do domácnosti podle přání konkrétního zákazníka.
Z regionů k Möbelix snadno

„Koncept menších prodejen MÖBELIX COMPACT zahušťuje prodejní síť v regionech. Chceme přiblížit trendový nábytek a moderní doplňky jejich spotřebitelům mimo tradiční spádová centra. Chceme, aby si zákazníci mohli naplánovat ideální kuchyň, dokonalou postel, praktickou skříň nebo pohodlnou pohovku i v blízkosti svého domova. S dalšími prodejnami MÖBELIX COMPACT počítáme v blízké době také v jižních Čechách a na Moravě,“ říká Marek Šulc, marketingový manažer Möbelix.
Lepší dostupnost a trendy produkty
Koncept regionálních prodejen má značka zavedený i na Slovensku. Z průzkumu, který pro Möbelix zpracovala společnost GfK, vyplynulo, že o podobný koncept mají zájem i čeští zákazníci. Výzkum ukázal, že až pro 47 % respondentů je při výběru prodejen s nábytkem důležitá jejich dostupnost. Kromě Prahymohou zákazníci navštívit prodejny také v Brně, Plzni, Ostravě, Liberci nebo v Pardubicích a Českých Budějovicích.
„Výzkum poukázal rovněž na to, že celých 44 % dotazovaných hledá inspiraci pro nákup nábytku a získávání informací přímo v obchodech. Důvodem online vyhledávání nábytku je zpravidla cenové srovnání a vyhledávání konkrétních produktů. I z tohoto důvodu chceme českému zákazníkovi zkrátit cestu k našim produktům a nabídnout v prodejnách COMPACT nejoblíbenější sortiment,“ doplňuje Marek Šulc.
Plánování bydlení v blízké budoucnosti
„Z průzkumu společnosti GfK vyplývá, že největší ochotu k nákupu v příštích 12 měsících mají lidé ve věku 40 až 49 let a rodiny s dětmi, což přisuzujeme osobám se stabilním příjmem, kteří se tolik neobávají finanční nejistoty, která dnes panuje,“ dodává Marek Šulc. Výsledky zároveň ukazují, že 41 % respondentů plánuje v příštích 12 měsících nákup většího kusu nábytku, 59 % má v úmyslu koupit další doplňky do domácnosti, jako jsou bytové doplňky a dekorace (38 %), bytový textil (28 %) nebo osvětlení (22 %).
Pro zákazníky je zásadním hodnotícím kritériem kvalita a trvanlivost nábytku, důležitý je ale také dojem, který domov dělá na ostatní, a tato kritéria Möbelix splňuje téměř na 100 %. Je tak jedním z nejvýhodnějších obchodů s trendovým nábytkem u nás, který nabízí cenově dostupný nábytek, navíc vyrobený na „míru“, flexibilní a modulární.
Představuje tak cestu, jak budou lidé v blízké budoucnosti plánovat své bydlení – z pohodlí svého domova v rámci online obchodu a prodejen, které nabízí široké spektrum služeb a výhod, zároveň s využitím nových technologií, ale také s možností vyzkoušet si vybraný sortiment i v blízkosti svého bydliště.
V souvislosti s nákupem nábytku a bytových doplňků patří Möbelix mezi 3 nejčastěji zvažované značky. Zákazníci jako nejdůležitější kritérium při výběru obchodu zmiňují poměr cena/výkon, kvalita a široký výběr. Möbelix je vnímaný pozitivně především v kategorii širokého výběru zboží, nabídce moderního nábytku a přítomnosti online shopu. Má také vysoké procento nakupujících mladších 29 let, což značí, že nabídka služeb jde s aktuální poptávkou a potřebami mladší generace. Výrazně oproti konkurenci boduje značka také u návštěvníků ze středně velkých i malých měst.
Do dotazníkového průzkumu, který pro MÖBELIX zpracovala výzkumná agentura GfK v roce 2022, se zapojilo na 2 000 respondentů v rozmezí 18 až 69 let z celé České republiky.
Značka Möbelix patří do portfolia nábytkářské skupiny XXXLutz provozující více než 370 prodejen ve 13 evropských zemích a zaměstnává více než 26 300 lidí. S ročním obratem 5,75 miliardy eur je skupina XXXLutz jedním ze tří největších prodejců nábytku na světě. Kromě toho provozuje 24 online obchodů pod značkami XXXLutz, Möbelix a Mömax.
První prodejna Möbelix byla otevřena již v roce 1989 v rakouském městě St. Florian. Na český trh vstoupil Möbelix v roce 2008. V roce 2016 prošla značka na českém trhu strategickou transformací a přestavbou prodejen. Möbelix se orientuje na kvalitní trendový nábytek a moderní bytové doplňky. Posláním se stává inspirace zákazníka směrem k lepšímu a pohodlnějšímu bydlení. Koncepce se rychle rozšiřuje o služby plánovatelných kuchyní přes přizpůsobitelný nábytek do celého domu či bytu.
Poslední prodejny byli otevřeny v roce 2019 v Mostu a Jihlavě. S nově otevřenou prodejnou v Kladně se počet prodejných míst dostává v roce 2023 na číslo 15.
Irena Vaňková