Turistika

Kiwi.com cestovatelský přehled 2022: Krátké lety hrály prim, Češi zůstali věrni evropským metropolím

Praha/Brno, 21. prosince 2022

  • Mezi top 5 nejoblíbenějších destinací Čechů se zařadil Řím, Londýn, Milán, Barcelona a Paříž
  • Počet zahraničních návštěvníků v Česku se oproti roku 2021 zvýšil o 130 %
  • Průměrné ceny letenek dosahovaly hladiny z roku 2019

Počet českých cestovatelů se v roce 2022 zvýšil v porovnání s loňskem o 144 %. Nejsilnějšími cestovatelskými měsíci byly tradičně květen, červen a červenec, nejčastěji Češi létali po Evropě, vedly Řím, Londýn, Milán, Barcelona a Paříž.

Celosvětově Češi urazili přes 248 milionů vzdušných kilometrů a celkem navštívili 151 zemí, ve kterých nejčastěji pobývali od 3 do 6 dnů. Většinu, 73 % letů, tvořily ty krátké, 27 % pak středně dlouhé a dlouhé lety. 

Ceny letenek na úrovni roku 2019

„Zatímco v letech 2020 a 2021 ceny letenek klesaly, a to především v důsledku stimulace poptávky ze stany leteckých společností, v letošním roce jsme již zaznamenali návrat ke standardním cenám, na které jsme byli zvyklí před pandemií. V průměru tak byly letošní ceny o 19 % vyšší v porovnání s minulým rokem, nicméně i tak nedosáhly úrovně z roku 2019, a to jak na úrovni evropské, tak celosvětové,“ říká Eliška Řezníček Dočkalová, ředitelka Customer Experience v Kiwi.com.

Počet zahraničních turistů se zdvojnásobil

Stejně jako se zvýšil počet českých cestovatelů, se také zvýšil počet zahraničních turistů, kteří během letošního roku navštívili Českou republiku, oproti minulému roku více než o 130 %. Nejčastěji se jednalo o turisty z Itálie, USA, Spojeného království, Izraele a Slovenska. Nejvíce letů do Prahy pak směřovalo z Londýna, Milána a Tel Avivu. 

Nina Černá

Kiwi.com je přední travel-tech společností se sídlem v České republice, která celosvětově zaměstnává více než 1500 lidí. Její unikátní algoritmus umožňuje uživatelům kombinovat lety tradičních aerolinek a nízkonákladových leteckých společností v rámci jednoho itineráře. Společnost Kiwi.com každý den uskuteční přes 2 miliard kontrol cen, a pokryje tak 95 procent globální letové nabídky. Zákazníci mají díky Kiwi.com přístup k lepším cenám i trasám, které jiné vyhledávače nemohou nabídnout. Na Kiwi.com se denně odehraje přes 100 milionů vyhledávání a prodá se přes 50 tisíc jízdenek.

Sdílejte ...