Ekonomika

Sodexo jako první využilo ve své kampani umělou inteligenci

Praha, 14. října 2022

Přední poskytovatel firemních benefitů, společnost Sodexo Benefity, přichází ve své nové marketingové kampani s přelomovou inovací. Díky umělé inteligenci a aplikaci Midjourney dokáže lépe pochopit to, jak ji vnímají klienti a uživatelé benefitů.

„V Sodexo si uvědomujeme, že svět nás vidí jinak, než my vidíme sami sebe, a tak jsme se klientů a uživatelů zeptali, jak nás vnímají. Výsledek ztvárnila umělá inteligence,“ popisujeJan Michelfeit, marketingový ředitel Sodexo Benefity. „Neustále sledujeme nové trendy, a když se objevila umělá inteligence Midjourney, která umí ze slov malovat obrazy, rozhodli jsme se ji otestovat. Pro lepší design našich produktů a služeb potřebujeme chápat, jak nás zákazníci vidí. A obrázek má mnohdy větší vypovídací hodnotu než text.“

V praxi tento experiment probíhá tak, že respondent odpovídá na zadanou otázku a umělá inteligence v řádu desítek sekund či minut jeho výpověď namaluje. „Protože jde o skutečně novou technologii, zvolili jsme spíše jednodušší zadání a ptáme se, jak respondent vnímá společnost Sodexo a jak by podle něj mohla společnost v budoucnu vypadat,“ vysvětluje Michelfeit s tím, že těmto otázkám předcházejí dotazy odhalující respondentovo aktuální rozpoložení a jeho „umělecké preference“: „Ptáme se třeba, kde se v poslední době cítil skvěle, jaké místo by rád navštívil, jaké obrazy či umělce má rád.“

Z obrázků vznikl krátký film, který bude sloužit k prezentaci značky. Díky vizuálnosti a technologii se tak umělá inteligence stává nejen nástrojem, jak zlepšovat image společnosti. „Umělá inteligence jako taková je fenomén v mnoha oblastech a vzestup jejího používání nás teprve čeká. Velký potenciál ve využití této konkrétní umělé inteligence je podle mě v oblasti vytváření grafických konceptů, návrhů marketingových kampaní, ale také v HR – může posloužit k lepšímu poznání postojů a požadavků stávajících i budoucích zaměstnanců. Můžeme našim klientům úplně stejně pomoci vizualizovat, jak je vidí jejich zaměstnanci. Pocity a nápady se často lépe vyjadřují obrazem, a v takovém případě se nemusíme nechat limitovat tím, že nejsme profesionální grafici, ale pouze naší fantazií,“ uzavírá Jan Michelfeit.

Odkaz na video: https://youtu.be/GGQWYjY9uB0

Video produkci pro tento projekt vytvořilo Momany production.

Ve videu vystupují:

Jan Michelfeit

Marketingový ředitel, Sodexo Benefity

Martin Šlapák

Product developer, LKQ corp 

Petra Brichová

Vendor Business Asistent, Alza.cz

MUDr. Tereza Dvořáková

Lektorka anatomie, 3. lékařská fakulta Univerzity Karlovy

Kamila Šandová

HR Director, PPL CZ

Tomáš Talaš

Head of Employees Services, Komerční Banka

Jak Midjourney funguje?

Midjourney je americká firma a současně název služby, která pomocí umělé inteligence generuje obrázky na základě textového zadání. Midjourney přijímá požadavky od uživatelů a nasadí na ně algoritmus umělé inteligence. Tento algoritmus pak vezme uživatelem dodané obrázky a vytváří z nich pomocí různých uměleckých technik výsledný obrázek.

Foto: Sodexo

Zdroj: komunikační agentura Seteva

Více informací na www.sodexo.cz

Dana Samková

Sodexo je největším poskytovatelem zaměstnaneckých benefitů na českém trhu. Od roku 1992 v České republice nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Benefity Sodexo využívá 700 000 zaměstnanců a v největší benefitní síti je zapojeno více než 70 000 partnerů, u kterých je možné benefity uplatnit.

Sdílejte ...