Manboxeo spustilo e-shop v Maďarsku. Hitem na trhu budou bedny s českými delikatesami
Praha 4. září 2022
- Maďarsko je pro český e-shop s dárky už pátým trhem, na kterém působí.
- Dřevěné bedny a další dárkové krabice bude Manboxeo i nadále kompletovat v Česku, aby zajistilo jejich kvalitu
- Největším tahákem budou zejména české delikatesy, které slaví úspěch i na dalších trzích

E-shop s dárky Manboxeo.cz, který za devět let fungování vyrostl z rodinné garážové firmy do společnosti s více než čtvrtmiliardovým obratem, spustil po 8 měsících příprav ostrý provoz v Maďarsku. Jde o pátou zemi, ve které Manboxeo působí. “Na maďarském trhu žádný e-shop s podobnými produkt není. Naším příchodem tam vznikne úplně nový segment v dárcích,“ vysvětluje zakladatel a majitel firmy Lukáš Legát.

V Maďarsku funguje Manboxeo pod značkou Wowboxeo, pod kterou je známé už od roku 2018 v Německu a od roku 2020 v Rakousku. „Udělali jsme si domácí úkoly a pečlivě se na expanzi připravili. Víme, že je v Maďarsku velký potenciál, což je konečně vidět i na úspěchu Alzy nebo Rohlíku, kteří se do země taky vydali. Očekáváme, že si v Maďarsku během příštích let vybudujeme minimálně stejně silnou značku, jakou máme třeba v Německu, které nám aktuálně dělá zhruba šestinu tržeb,“ plánuje Lukáš Legát.
České výrobky pro maďarské zákazníky
Manboxeo očekává, že největší úspěch u maďarských zákazníků budou mít jejich vlastní české produkty. “Výrobky pod značkou Mr.HomeMade jsme v Manboxeo sami vyvinuli a vyrábíme v Česku. Pod touto značkou znají naši zákazníci masové speciality a hotová jídla zavařená ve sklenici nebo konzervě. Jejich složení zůstává stále stejné – přesně takové, jaké máme rádi v Česku a jaké oceňují i naši zákazníci na Slovensku, v Německu nebo v Rakousku,” popisuje Lukáš Legát.
Zatímco české výrobky slaví úspěch všude, to, jaká bedna je nejoblíbenější, se trh od trhu liší. V Česku boduje Bedna pro gurmány, v Německu a na Slovensku jsou zase bezkonkurenčně první Bedny pro pivaře. “Odlišný je pak Rakouský trh. I přes velkou podobnost s Německem nás překvapilo, že je u našich jižních sousedů velmi oblíbená bedna s Proseccem,” vyjmenovává Lukáš Legát.

Ale i na dalších příčkách oblíbenosti jsou výrazné rozdíly. Na Slovensku například boduje Bedna pro rybáře, která obsahuje různé nástrahy a návnady pro ryby – například s příchutí masa, banánu nebo žížaly. Oproti tomu v Německu je velmi oblíbená bedna plná sladkostí. Rakušané zase propadli velmi pálivým bednám s chilli. “Čekáme, že vedle českých specialit zákazníci v Maďarsku ocení naše bedny s různými pálenkami, vodkou nebo s pálivými papričkami. Ale jen čas ukáže, jak dobře jsme vkus maďarských zákazníků odhalili,” doplňuje Lukáš Legát.
Zázemí zůstává v Česku
V prvních dnech po spuštění zaznamenal e-shop Wowboxeo.hu desítky objednávek. „Abychom si pojistili, že dárkové Bedny s páčidlem,další dárkové boxy budou v TOP kvalitě, zavážíme je do zahraničí z naší dílny v Česku. Kvůli tomu je dodací lhůta v zahraničí 2 pracovní dny od objednání, zatímco v Česku a na Slovensko dodáváme už druhý den,“ vysvětluje Lukáš Legát.
Zákaznický servis, stejně jako přípravu dárků a expedici, e-shop řeší z české centrály. “Pokud je to technicky a personálně možné, chceme mít vše, co se týká provozu, pod jednou střechou. Umožňuje nám to pružně reagovat na jakékoliv zákaznické požadavky nebo problémy se zásilkami, které se můžou vyskytnout,” uzavírá Lukáš Legát.
Jan Čambora
Firmu Rewild s.r.o., s e-shopem Manboxeo založil v roce 2013 Lukáš Legát. Na evropském trhu unikátní dřevěné bedny s páčidlem se v Česku staly během několika let populární. Díky jejich úspěchu mohla firma uvést na trh i další produkty – dárkové truhly pro ženy, boxy pro děti a další. Popularitu produktů potvrdil i následný vstup společnosti na zahraniční trhy na Slovensku, v Německu a Rakousku. V roce 2019 se stal e-shop pátou nejrychleji rostoucí technologickou firmou v Česku podle žebříčku Deloitte Technology Fast 50 v CEE, o rok později potom v TOP 50 v rámci středoevropského regionu. V roce 2021 získala firma se svými dárkovými sety cenu popularity v soutěži e-shopů ShopRoku, pořádané portálem Heureka. V roce 2022 firma se čtvrtmiliardovým obratem expandovala do Maďarska.