Nejvíce českého chřestu prodal Lidl
Praha 1. září 2022

Letošní ocenění za největší množství prodaného českého chřestu putuje do Lidlu. V průběhu jara si zákazníci z jeho prodejen odnesli více než 60 tun „bílého zlata“ pocházejícího od společnosti Český chřest z farmy Hostín u Vojkovic. Společnost Lidl dnes v prostorách Národního zemědělského muzea ocenil ministr zemědělství Zdeněk Nekula.

Nedílnou součástí firemní strategie společnosti Lidl je dlouhodobá podpora tuzemských dodavatelů. V nabídce je jejich práce zastoupena především v podobě čerstvých potravin jako je maso, mléčné výrobky a pečivo, ale také celou řadou trvanlivých potravin, nápojů a samozřejmě také ovocem a zeleninou. O fungující spolupráci svědčí spokojení zákazníci, nejnověji také ocenění Lidlu coby nejlepšího prodejce českého chřestu. V sezoně, která začíná počátkem května a trvá do druhé poloviny června, najdou zákazníci v prodejnách Lidl chřest bílý i zelený ve svazcích po 500 g.
Ocenění Lidlu předal ministr zemědělství Zdeněk Nekula v Národním zemědělském muzeu. „Velice si toho vážíme, ocenění je výsledkem naší dlouholeté a profesionální spolupráce s tuzemskými dodavateli. Právě díky nim můžeme našim zákazníkům nabízet zboží té nejvyšší kvality za výhodné ceny. Spolupráci s domácími výrobci chceme proto i nadále prohlubovat,“ hodnotí Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup.
Dlouhodobá podpora lokálních výrobců potravin se promítá i do tematických nabídek. V roce 2020 se v akci s podtitulem Ochutnejte to nejlepší z regionů poprvé představili regionální dodavatelé s nabídkou lokálních výrobků. V loňském roce do řad privátních značek Lidlu přibyla novinka v podobě výrobků Náš kraj, které se vyznačují vysokou kvalitou a pocházejí od tuzemských dodavatelů. O privátní značky od českých dodavatelů je přitom zájem i v zahraničí. Svědčí o tom výsledky jejich vývozu v roce 2021. Loňský rok se stal z hlediska finančního objemu rekordním a celková částka přesáhla hodnotu 11,2 miliard korun. Společně s Lidlem své výrobky vyvezlo 190 tuzemských dodavatelů celkem do 29 zemí Evropy a USA.
Tomáš Myler
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 298 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 75 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť. Více informací naleznete na www.lidl.cz.
www.twitter.com/lidlcz
www.facebook.com/lidlcesko
www.instagram.com/lidlcz
www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika