Maďarsko

Jubilejní Budapest Central European Fashion Week upozorňuje na spolupráci

Budapešť  30. srpna 2022

Maďarská agentura pro módu a design (HFDA) pořádá ve dnech 29. srpna až 4. září již po podesáté Budapešťský středoevropský týden módy (BCEFW), jednu z nejvýznamnějších módních akcí v regionu, která se zaměřuje na význam vzájemné spolupráce. Díky úzké kooperaci s organizátory Ukrajinského týdne módy (UFW) budou mít ukrajinské značky mezi maďarskými a regionálními módními značkami možnost představit své kolekce na jaro a léto v maďarské metropoli. Tato módní událost se bude konat před ostatními významnými evropskými a světovými Týdny módy, takže mezinárodní módní publikum a nákupčí si budou moci zblízka prohlédnout současné středoevropské návrháře v rámci četných akcí po celé Budapešti.

Maďarská agentura pro módu a design pořádá již od roku 2018 dvakrát ročně jednu z nejvýznamnějších akcí ve středoevropském regionu: Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), která se od počátku zaměřuje na zvyšování mezinárodního povědomí o jedinečné kreativitě tohoto regionu.

„Maďarská agentura pro módu a design se neustále snaží podporovat regionální návrháře a posilovat vztahy mezi sousedními zeměmi. Humanitární pomoc považujeme za nesmírně důležitou, a proto pro nás bylo naprostou samozřejmostí, abychom u příležitosti jubilejního 10. ročníku BCEFW chtěli podpořili mezinárodní propagaci ukrajinských návrhářů. Pomáháme jim představit se mezinárodnímu publiku, a tím získat ještě více přeshraničních kontaktů. Podobně jako na předchozích akcích, i letos očekáváme hosty z různých částí světa, což je pro jednotlivé značky vynikající příležitost, jak o sobě dát vědět po celém světě a rozšířit své profesní vztahy,“ uvedla Anita Forintos-Szűcs, náměstkyně generálního ředitele Maďarské agentury pro módu a design.

Po osvědčeném postupu ze začátku roku se akce bude konat od 29. srpna do 4. září 2022, tedy ještě před hlavními Týdny módy (FW), tedy před Milánem, Paříží, Londýnem a New Yorkem. Ve spolupráci s organizátory Ukrajinského týdne módy (UFW) budou mít nejen maďarští, ale i ukrajinští návrháři možnost představit své kolekce na jaro a léto a zahájit v rámci BCEFW jednání s mezinárodními nákupčími a distributory.

Nejedná se o první spolupráci mezi HFDA a UFW; ukrajinští návrháři se již několik let účastní Budapešťského Středoevropského týdne módy (BCEFW) i dalších akcí a kulatých stolů pořádaných agenturou, ale k organizační spolupráci na takové úrovni dosud ještě nedošlo.

BCEFW je na základě dosavadních výsledků považován za přední módní událost ve středoevropském regionu. V jeho rámci bylo realizováno téměř 200 přehlídek za účasti 220 modelů a to ta účast zhruba 20 tisíc návštěvníků na místě. Kromě toho bylo po celé Budapešti uspořádáno více než 150 doprovodných akcí, takže celkem mělo možnost představit své kolekce publiku 130 domácích a regionálních značek. Kromě toho není zanedbatelná ani online aktivita: TikTok zaznamenal za poslední dvě sezóny více než 1,5 milionu zhlédnutí videí a na Instagramu bylo osloveno přes 13,5 milionu uživatelů se zájmem o módu.

Přehlídky tohoto jubilejního týdne módy se konají od 29. srpna do 4. září v maďarském Muzeu výtvarných umění, které je světovým kulturním dědictvím UNESCO. Vedle 7 ukrajinských značek se představí 15 maďarských a 2 polští návrháři. Kromě osobní účasti lze přehlídky sledovat online na oficiální stránce BCEFW na Facebooku a na kanálu TikTok.

Kromě módních přehlídek se v Budapešti uskuteční téměř 30 doprovodných akcí, program obohatí kulaté stoly a workshopy s módní tematikou. Kromě toho, s ohledem na osvědčené mezinárodní postupy, řada návrhářů připravuje během týdne módní přehlídku nebo prezentaci, určenou zejména pro relevantní veřejnost, na externím místě, které si sami vyberou.

„Agentura si klade za cíl propojit maďarský módní a designérský průmysl se světovou profesionální scénou a v dlouhodobém horizontu vytvořit z Budapešti regionální centrum, které posílí image země. K dosažení tohoto cíle je důležitým pilířem pořádání akcí, které přitahují mezinárodní zájem, jako je například právě BCEFW. Renomované značky přitahují turisty, takže móda se stala klíčovým motorem cestovního ruchu a v mnoha případech i součástí image země.“ – dodala Zsófia Jakab, generální ředitelka HFDA.

V letošním roce se k programu opět připojuje jeden z globálních logistických partnerů tohoto odvětví, klíčový aktér nejznámějších světových módních akcí, společnost DHL; týden módy tak nese název BCEFW delivered by DHL. Stejně jako v předchozích letech agentura věnuje částku získanou z prodeje vstupenek maďarské organizaci Interchurch Aid. Organizace tuto částku věnuje na svůj program pomoci Ukrajincům.

Více informací si můžete přečíst na webových stránkách BCEFW!***

O maďarské módní a designové agentuře

Maďarská agentura pro módu a design byla založena v roce 2018 s cílem účinně a strukturovaně podporovat všechny aktéry módního a designérského průmyslu podle předem stanovených strategických pilířů: profesionální koordinace, zvyšování dostupnosti maďarských značek a obchodních příležitostí, rozvoj vzdělávání a rozvoj výroby.Pro realizaci svých cílů HFDA každoročně pořádá domácí akce, jako je hlavní módní událost v regionu, Budapešťský Středoevropský týden módy (BCEFW), nebo výstava 360 Design Budapest, která získala mezinárodní ocenění. Kromě toho poskytuje maďarským tvůrcům příležitost k účasti a debutu na mezinárodních módních akcích, jako je Milánský týden módy a veletrh designu Maison&Objet. Mezi jejich akcentované cíle patří strategická spolupráce s profesními organizacemi, zvyšování exportu a podpora profesního rozvoje maďarských značek prostřednictvím mentoringových programů.

Středoevropský týden módy v Budapešti

Maďarská agentura pro módu a design pořádá od svého založení v roce 2018 dvakrát ročně Budapešťský středoevropský týden módy (BCEFW), který je ústřední módní událostí středoevropského regionu. Již mnoho let je tato akce místem číslo jedna, kde se setkává široké publikum, nákupčí, návrháři, influenceři a domácí i zahraniční média v regionu. Maďarské akce v oblasti módy a designu zvyšují turistickou atraktivitu země a národní hospodářský růst, zviditelňují maďarské značky a mohou vést k mezinárodním zakázkám. Akcentovaným cílem agentury je propojit maďarský módní a designérský průmysl s globálním profesním proudem a v dlouhodobém horizontu vytvořit z Budapešti regionální centrum, které posílí image země.

Ukrajinský týden módy

Ukrajinský týden módy /UFW/vznikl v roce 1997 a je první akcí prêt-à-porter ve střední Evropě. UFW se koná dvakrát ročně, na začátku února a na začátku září, a je plně v souladu se světovými standardy pro týdny módy. V každé sezóně Ukrajinského týdne módy se koná 30-40 módních přehlídek, které přivítají přibližně 12 tisíc hostů; navíc se akce obvykle účastní 150 ukrajinských a mezinárodních tiskových mluvčích. Posláním této instituce je popularizovat ukrajinské návrháře po celém světě.

DN

Sdílejte ...