Turistika

Do Čech cestují během léta nejčastěji Američané, Italové a Britové

Praha/Brno, 27. srpna 2022

  • Letos turistů přijelo 2krát více než před pandemií a dokonce 2,5krát více než loni
  • Průměrné ceny letenek do země jsou v porovnání s rokem 2019 nižší o téměř 20 %, oproti minulému roku vzrostly o 41 %

Letošní léto přineslo nejen oživení poptávky u Čechů mířících do zahraničí, ale i u zahraničních turistů směřujících do Česka. Během letních prázdnin se počet zahraničních turistů v Česku zvýšil v průměru 2,5krát v porovnání se stejným obdobím minulého roku, a dokonce překonal úroveň před pandemií o 91 %. 

Návrat turistů z USA

Turistů z Ameriky přibývá, a to navzdory rostoucím cenám letenek, za které si do Česka aktuálně připlatí v průměru o 28 % v porovnání s loňskými cenami. Letní dovolená v Evropě je však může vyjít levněji, a to díky aktuálnímu kurzu dolaru, který za poslední rok posílil téměř vůči všem měnám, včetně eura i české koruny. 

„Česko během letních měsíců zažívá návrat turistů, jejichž počty překonávají hodnoty před pandemií. Kromě evropských turistů a Američanů, kteří se umístili na druhé příčce, se do první dvacítky vrátili prakticky po dvou letech také cestovatelé z Číny, Indie a Jižní Koreje, a to i přes aktuální komplikace, které cesty do Asie a z Asie provázejí,” říká Eliška Řezníček Dočkalová, ředitelka Customer Experience v Kiwi.com s tím, že nejčastěji se do Prahy během tohoto léta létá z Milána, Londýna, Říma, Budapešti, ale také z Tel Avivu. 

Téměř polovina zahraničních turistů strávila v Česku méně než tři dny (46 %), další třetina si svůj pobyt prodloužila až na šest dní (30 %). Tento trend zůstává v čase stejný a podobně tomu bylo také v předešlých letech. Naopak doba mezi rezervací letenky a samotným odletem se opět prodlužuje, a zatímco v minulém roce si svůj let do Česka rezervovala last minute (do dvou týdnů před odletem) více než polovina cestovatelů, v letošním roce to bylo již jen 38 %. 

O Kiwi.com

Kiwi.com je přední travel-tech společností se sídlem v České republice, která celosvětově zaměstnává více než 1500 lidí. Její unikátní algoritmus – virtuální propojování – umožňuje uživatelům kombinovat lety tradičních aerolinek a nízkonákladových leteckých společností v rámci jednoho itineráře. Společnost Kiwi.com každý den uskuteční přes 2 miliard kontrol cen, a pokryje tak 95 procent globální letové nabídky. Zákazníci mají díky Kiwi.com přístup k lepším cenám i trasám, které jiné vyhledávače nemohou nabídnout. Na Kiwi.com se denně odehraje přes 100 milionů vyhledávání a prodá se přes 50 tisíc jízdenek

Nina Černá

Sdílejte ...