Ekonomika

Údaje o nákupech společnosti Salesforce za 1. čtvrtletí: Maloobchodníci musí odstranit třecí plochy, protože inflace brzdí růst online prodeje

Praha 23. dubna 2022

První čtvrtletí roku 2022 je již ve zpětném zrcátku a údaje Salesforce Q1 Shopping Indexu ukazují meziročně 3% pokles online prodejů. Jedná se tak o první zaznamenaný pokles v devítileté historii globálního indexu.

Jaký to má dopad: Vliv na kupní sílu spotřebitelů měla inflace (v březnu se průměrná prodejní cena v USA zvýšila o 11 %), problémy v dodavatelském řetězci a ekonomická nejistota. To vedlo k poklesu online nákupů po několika čtvrtletích nebývalého růstu. 

Údaje společnosti Salesforce naznačují, že při meziročním poklesu globálních výdajů o 3 %, poklesu návštěvnosti o 2 % a poklesu objemu objednávek o 12 % se důvěra spotřebitelů a online tržeb do konce roku pravděpodobně vyrovnají. Pozoruhodné je, že v Evropě výrazně poklesly online tržby (-13 %) a objem objednávek (-17 %), protože lidé čelí prudkému růstu cen pohonných hmot a válce na svém kontinentu.

Pohled společnosti Salesforce: „Inflace konečně dohnala očekávanou výši utrácení a spotřebitelé nakupují méně zboží u menšího počtu prodejců,“ uvedl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod ve společnosti Salesforce. „Pravděpodobně se nejedná o dočasný způsob myšlení, ale o signál větší změny chování spotřebitelů. Aby tuto situaci maloobchodníci vyřešili, musí odstranit třecí plochy mezi fyzickými a digitálními kanály tak, aby přilákali a udrželi své věrné zákazníky.“

1. čtvrtletí v číslech:

Rychlá fakta:

  • Globální ekonomika nadále pociťuje napětí v napjatém dodavatelském řetězci, protože přetrvávají výluky pracovních sil a uzavření šanghajských přístavů.
  • V prostředí dlouhodobých tlaků a zpoždění v dodavatelském řetězci se počet SKU (skladových jednotek) v 1. čtvrtletí 2022 snížil o 3 % ve srovnání s 1. čtvrtletím 2021.
  • Mezi kategorie výrobků s největším poklesem zásob patřily např:
  • Hračky a učení (-23 %)
  • Spotřebiče (-12 %)
  • Flexibilní platební možnosti, jako je například Buy Now Pay Later (BNPL), nabízejí spotřebitelům záchrannou síť v nejistých dobách, která jim dává možnost provést nezbytné nákupy okamžitě a splácet je postupně.
  • 9 % celosvětových digitálních výdajů v 1. čtvrtletí 2022 bylo uskutečněno pomocí BNPL, což je meziročně o 20 % více a o 9 % více než ve 4. čtvrtletí 2021.
  • Ve Velké Británii tvořily BNPL v 1. čtvrtletí 2021 12 % výdajů – meziročně o 37 % více.
  • Nejvyšší míru využití BNPL v 1. čtvrtletí zaznamenalo Německo, Belgie, ANZ a Nizozemsko, zatímco největší meziroční nárůst Francie, Itálie, Španělsko a Kanada.

Rozšiřte si obrázek: Vzhledem k exponenciálnímu růstu cen pohonných hmot, rostoucímu nedostatku zboží a pokračujícímu růstu inflace, které ovlivňují globální výdajové návyky, se možná brzy přiblíží zásadní změna spotřebitelského optimismu. To by mohlo snížit výdaje po zbytek roku – což nutí maloobchodníky, aby ve svých propagačních materiálech citlivě vyvažovali stimulaci poptávky a optimalizaci marží.

Zkoumejte dále: Ponořte se do celého souboru dat a poznatků v kompletním nákupním indexu za 1. čtvrtletí.

Metodika nákupního indexu za 1. čtvrtletí

Index nakupování za 1. čtvrtletí odhaluje skutečný příběh nakupování prostřednictvím analýzy aktivity více než miliardy nakupujících ve více než 61 zemích, která je založena na Salesforce Commerce Cloud. Následně je použito několik faktorů k extrapolaci prognóz a aktuálních údajů pro širší maloobchodní odvětví.

O společnosti Salesforce:

Salesforce, světový lídr v oblasti CRM, umožňuje společnostem spojit se se svými zákazníky zcela novým způsobem. Nezveřejněné služby nebo funkce uvedené v této nebo jiných tiskových zprávách a veřejných prohlášeních nemusí být aktuálně k dispozici a nemusí být nabídnuty včas, popřípadě vůbec. Zákazníci, kteří si zakoupí aplikace Salesforce, se musí o svém nákupu rozhodovat na základě funkcí, které jsou aktuálně k dispozici. Hlavní sídlo společnosti se nachází v San Franciscu, své pobočky má ale také v Evropě a Asii. Na newyorské burze společnost obchoduje pod symbolem „CRM“ (NYSE: CRM). Více informací naleznete na: www.salesforce.com.

EU Blog: https://www.salesforce.com/eu/blog

Marcela Vylitová , Fabián Gradolph

Sdílejte ...