České vydavatelství lokálního, odborného a prémiového tisku A11 hlásí za loňský rok nárůst o tři sta procent
Praha 17. února 2022
Český vydavatel lokálního, odborného a lifestylového tisku společnost A 11 Aleše Zavorala zaznamenala za loňský rok podle předběžných výsledků růst o 300 procent. Celkový obrat A 11 činí 330 milionů Kč, EBITDA se pohybuje kolem 10 milionů. Za úspěchem stojí kromě řady nových titulů především rozvoj bezplatných novin Náš REGION, které od loňského roku vychází v pětadvaceti mutacích, a to s průměrným nákladem kolem 2 milionu kusů na vydání. Distribuce probíhá na více než 5000 míst po republice včetně poboček České pošty, pražského metra nebo sítě prodejen potravin ESO Market.

„Loňské hospodářské výsledky mě nesmírně těší a dokazují, že printová média mají stále svou budoucnost. Je povzbuzující vidět projekty, které jsme v loňském roce úspěšně spustili a daří se jim jak u klientů, tak mezi čtenáři. Jedná o splněný klukovský sen, od mala jsem si přál mít vlastní vydavatelství, TV nebo rádio,“ uvádí Mgr. Aleš Zavoral, majitel vydavatelství A 11. „Přestože lze na trhu zaznamenat útlum některých projektů kvůli dlouhotrvajícím problémům spojeným s covidem, A 11 chystá i v letošním roce řadu novinek, a to i přesto, že se stále častěji hovoří o mediální krizi. Pro mě osobně je ale krize jen další příležitostí k růstu. Otevřená cesta pro nové nápady a možnost více pracovat. Nezavírat se doma před světem, ale naopak vymýšlet nové projekty,“ dodává Aleš Zavoral.

Největší hodnotou vydavatelství A 11 je podle Zavorala týdeník Náš REGION. „I nadále chceme přinášet místní informace a témata, která lidé prožívají tam, kde žijí. I proto si vážíme možnosti distribuovat Náš REGION jako jediný český vydavatel na pobočkách České pošty, na Úřadech práce v síti prodejen Eso market, ve značné části prodejen COOP nebo třeba na obecních úřadech,“ upřesňuje Zavoral s tím, že v plánu je rozvoj značky Náš REGION i mimo tištěná média.
Společnost A 11 v roce 2021 dále zahájila vydávání odborných časopisů Transport Journal, EKO Česko, Estate & Business, Lawyers & Business, společenského týdeníku Mladý svět, hobby magazínu Kutilství, časopisu pro nejmenší Špuntíci, nebo křížovkářských magazínů Náš REGION Křížovky, Mladý svět Křížovky, Sorry Křížovky.
Mgr. Kateřina Goroškov
Vydavatel lokálního, odborného a lifestylového tisku společnost A 11 Aleše Zavorala byla založena v roce 2012, prvním titulem byl časopis Vaše 6, který se věnoval lokálním problémům městské části Praha 6. V roce 2013 vydavatelství přidává B2B titul Profi Poradenství & Finance a koncem roku další lokální titul Vaše 5. Postupně do portfolia přidává A 11 další lokální časopisy a odborné tituly. V roce 2017 kupuje značku Náš Region, které v tu dobu vydává několik časopisů kolem Prahy. Na sklonku roku 2017 spouští zpravodajský web nasregion.cz. O rok později připravuje značku Náš Region na další expanzi ve Středočeském kraji a pro Prahu připravuje týdeník, zároveň začíná intenzivně pracovat na budování vlastní distribuční sítě. V druhém pololetí roku 2020 opouští distribuci do schránek přes Českou poštu a zakládá společnost SPACE 11, která vzniká sloučením distribuční sítě společnosti SPACE 4U a vlastní distribuční sítě. Vzniká tím největší stojanová distribuční síť v ČR. Během roku 2021 A 11 vstupuje s novinami Náš REGION na Moravu, upravuje periodicitu na týdeník a uskutečňuje tak svůj plán na celorepublikové pokrytí. Zároveň přivádí zpět na trh legendární značku Mladý svět, s tituly Premium Guide, Lawyers& Business a Estate& Business a vstupuje do segmentu prémiového tisku. Zároveň posiluje s tituly EKO Česko a Transport Journal posiluje v segmentu odborného tisku.
Aleš Zavoral (38) majitel a ředitel vydavatelství A 11 vystudoval Univerzitu Karlovu, Fakultu tělesné výchovy a sportu. V médiích se pohybuje dlouhodobě, před založením A 11 působil ve vydavatelství Economia. Je ženatý, má dvě děti.