Ekonomika

Ericsson ConsumerLab: Deset největších spotřebitelských trendů pro rok 2030 – hybridní nákupní centrum

Praha 16. prosince 2021

  • Zákazníci očekávají, že hybridní nákupní centrum už bude v roce 2030 standardem
  • Zákazníci by si mohli vychutnávat globální zážitky, interakce a sociální propojení ve fyzických prostorách připojených k internetu, které budou připomínat domov.
  • Brýle pro rozšířenou realitu, voděodolné brýle pro virtuální realitu, haptické oděvy a taktilní rukavice by mohly být v roce 2030 běžnou součástí návštěvy obchodního centra

Valná většina aktuálních uživatelů nejnovějších technologií očekává, že hybridní kombinace propojených technologií integrovaných do reálného fyzického prostředí pro zlepšení nákupního zážitku bude v roce 2030 běžnou součástí každodenního života. To je jeden ze závěrů nejnovější zprávy o deseti největších spotřebitelských trendech společnosti Ericsson (NASDAQ: ERIC).

Nejnovější, již jedenácté vydání zprávy Ericsson ConsumerLab 10 Hot Consumer Trends vyšlo v prosinci 2021. V souladu s předchozími zprávami se zaměřuje na to, co spotřebitelé, kteří rádi používají nejnovější technologie, očekávají od roku 2030 – tentokrát se zaměřením na hybridní nákupní zážitky ve fiktivním nákupním centru „Everyspace Plaza“.

Spotřebitelé byli požádáni o ohodnocení 15 hybridních nákupních zážitků, které rozšiřují možnosti fyzického nákupu díky digitálním technologiím. Téměř osmdesát procent respondentů je přesvědčeno, že všech 15 konceptů bude v roce 2030 již v nějaké podobě reálně existovat.

Tyto hybridní kamenné a virtuální prodejny bude možné realizovat díky technologiím, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a programovatelné materiály.

Magnus Frodigh, ředitel Ericsson Research, uvádí: „Poloveřejný charakter nákupních center umožňuje lépe zvládat problémy latence a nabízet zážitky příští generace již poměrně brzy. Přístroje pro XR je možné nabídnout na místě v soukromých sítích v aplikacích na míru přizpůsobených zákazníkům.“

Zpráva o deseti největších spotřebitelských trendech vychází z důkladného výzkumu a zachycuje očekávání asi 57 milionů uživatelů nejmodernějších technologií na celém světě.

Dr. Michael Björn, ředitel výzkumu v Ericsson Consumer & IndustryLab, který je za zprávu 10 Hot Consumer Trends zodpovědný už od jejího založení v roce 2011, uvádí: „Na jednu stranu je možná obtížné představit si, že do roku 2030 budou spotřebitelé v masivním měřítku vybaveni drahými přístroji, jako jsou brýle pro rozšířenou realitu, voděodolné brýle pro virtuální realitu, haptické oděvy a taktilní rukavice. Na druhou stranu pokud by mohli takové vybavení sdílet s nižšími náklady, pak jednoznačně bude pro mnoho z nich možné, aby jimi zlepšili svůj každodenní nákupní zážitek.“

K tomu dodává: „35 procent našich respondentů se domnívá, že je pravděpodobnější, že se technologie příští generace objeví v nákupních centrech než v domácnostech, a pouze 14 procent s tím nesouhlasí. Nákupní centra vždy byla místem pro zkoušení nových technologií a v mnoha z nich najdeme kina, arkádové herny, koncertní sály, bowling a podobně. Tuto roli pravděpodobně budou hrát i nadále.“

Podle Björna zpráva také ukazuje, že spotřebitelé jsou přesvědčeni, že hybridní nákupní centra by mohla mít pozitivní a udržitelný dopad na život ve svém okolí.

„Budoucnost může být stále lokalizovanější – 32 procent respondentů se domnívá, že high-tech nákupní centra zvýší atraktivitu stěhování se do menších měst a venkovských oblastí, a pouhých 13 procent nesouhlasí,“ dodává.

Podrobnosti

10 největšími spotřebitelskými trendy pro rok 2030 v Everyspace Plaza jsou:

  • Digitální aréna

Místo, kde můžete být aktérem i divákem – bude ale tento zážitek vzrušující, nebo děsivý? Téměř osmdesát procent spotřebitelů si představuje prostory, kde díky technologii teleprezence mohou umělci vystupovat digitálně, jako by zde skutečně byli.

  • Imerzivní salon krásy

Krása bez skalpelů a bez jehel může být pro mnoho lidí atraktivní variantou. Sedmdesát procent spotřebitelů očekává, že v nákupních centrech uvidí kosmetické salony, které vylepšují vzhled pomocí technologie volumetrického modelování.

  • Metakrejčí

Rychlá móda na míru pro vás a vašeho avatara. Více než sedmdesát procent uživatelů AR/VR předpokládá, že v nákupních centrech budou krejčovské salony s látkami, jež mohou podle potřeby být voděodolné či prodyšné.

  • Bazén Anyverse

Mnoho lidí si představuje, jaké by to bylo prozkoumávat neexistující světy. Dvě třetiny spotřebitelů věří, že budou existovat bazény, kde s pomocí VR helmy s kyslíkem budete moci zažít vesmír ve stavu beztíže.

  • Hybridní fitness centrum

Pro mnoho lidí spolu fyzické a duševní zdraví úzce souvisejí. Sedmdesát procent spotřebitelů očekává vznik duševních fitness center, které nabízejí multisenzorické scenérie AR/VR na míru, jež pomohou zlepšit duševní zdraví.

  • Multitovárna na přání

Budoucnost je v opravách a výrobě na míru. Více než polovina spotřebitelů chce nakupovat udržitelně v obchodě továrny, která recykluje jejich staré produkty.

  • Restaurant uprostřed vesmíru

Mnoho lidí preferuje virtuální společnost, která je ničím neruší. Polovina spotřebitelů by chtěla navštívit restauraci, kde mohou virtuálně jíst se svými přáteli v jiných restauracích kdekoliv na světě.

  • Nekonečný obchod

Než si něco koupíte, vyzkoušejte si to – alespoň virtuálně. Tři čtvrtiny spotřebitelů očekávají, že si při zkoušení nových produktů budou moci v prodejně promítnout svůj domov.

  • Zdravotní multiplex

Zvykli jsme si mít všechno okamžitě. Proč bychom tedy měli v otázkách zdraví čekat? Sedmdesát sedm procent spotřebitelů očekává, že v nákupních centrech budou zdravotní centra a prohlídky realizované umělou inteligencí, které vám nabídnou téměř okamžité výsledky.

  1. Park Příroda+

Lidem ve městech může chybět příroda. Čtyřicet dva procent spotřebitelů by chtělo v nákupním centru navštívit park, kde by se mohli cítit k přírodě blíž díky digitálním a programovatelným materiálům nabízejícím hybridní zážitky.

Přečtěte si report od Ericsson ConsumerLab – Deset největších spotřebitelských trendů pro rok 2030 – the Everyspace Plaza.

Metodologie zprávy

Zpráva vychází z globálního výzkumu Ericsson ConsumerLab, který je realizován už více než čtvrt století.

Primárně je založena na datech z online průzkumu realizovaného v říjnu a listopadu 2021 mezi uživateli AR, VR a digitálních asistentů ze 14 měst světa,

konkrétně Dillí, Dublinu, Jakarty, Johannesburgu, Londýna, Mexico City, Moskvy, New Yorku, San Francisca, São Paula, Šanghaje, Stockholmu, Sydney a Tokia.

Související odkazy:

Ericsson: Deset největších spotřebitelských trendů pro rok 2030 – the Everyspace Plaza

Ericsson: Deset největších spotřebitelských trendů pro rok 2030 – Propojené chytré stroje

Ericsson: Deset největších spotřebitelských trendů pro rok 2030 – Internet smyslů

SLEDUJTE NÁS:

Přihlaste se k odebírání tiskových zpráv Ericsson zde
Přihlaste se k odebírání příspěvků na blogu Ericsson zde
https://www.twitter.com/ericsson
https://www.facebook.com/ericsson
https://www.linkedin.com/company/ericsson


Novinky Ericsson
[email protected]
[email protected]

Martin Moc

O SPOLEČNOSTI ERICSSON:
Společnost Ericsson umožňuje poskytovatelům komunikačních služeb využít výhod konektivity naplno. Její portfolio pokrývá obchodní oblasti sítí, digitálních služeb, spravovaných služeb a nových obchodních sektorů. Je navrženo tak, aby zákazníkům společnosti pomohlo s digitalizací, zvýšením efektivity a hledáním nových zdrojů příjmů. Investice do inovací společnosti Ericsson nabídly výhody mobility a mobilního širokopásmového připojení miliardám lidí na celém světě. Akcie Ericsson jsou kótovány na burzách Nasdaq Stockholm a Nasdaq New York. www.ericsson.com

Sdílejte ...