Magistrát HMPPolitika

Hlavní město spouští vizuální kampaň k očkování proti nemoci covid-19

Praha 9. února 2021

V úterý představilo vedení hlavního města Prahy společně se společností DDB Prague, která vytvořila kreativní koncept a poskytla vizuály zcela zdarma, kampaň k očkování proti nemoci covid-19. Ta se zaměřuje výhradně na motivaci široké veřejnosti k očkování, ochranu vlastního zdraví a zdraví blízkých a také vidinu návratu k běžnému způsobu života. Kampaň již v úterý začala v ulicích města a je vedena jako nízkonákladová, na nejnákladnější fázi pro podporu očkování vyčlenilo hlavní město přibližně 600 tisíc korun, do kterých je zahrnuta jak samotná kampaň, tak vytvoření, provoz a rozvoj webové aplikace ockovani.praha.eu. Od poloviny února pak budou nasazeny rádiové spoty a využit prostor v tištěných, online médiích a dalších plochách.

Hlavní město Praha ve spolupráci s agenturou DDB Prague připravilo komplexní informační kampaň o očkování proti nemoci covid-19 pro obyvatele Prahy. Kampaň se zaměřuje na širokou veřejnost a staví na pozitivních emocích a srozumitelnosti, aby se s ní lidé mohli lehce ztotožnit. Hlavními oblastmi jsou typické životní situace, které jsou kvůli pandemii koronaviru omezené, například se jedná o setkávání lidí, různé kulturní události nebo návrat dětí do škol. Hlavní město chce takto postupně oslovovat jednotlivé cílové skupiny dle fází vládní očkovací strategie. První sada vizuálů bude pracovat s motivy rodiny, podnikání a vzdělávání.

„Koronavirus se našich životů nejrůznějšími způsoby dotýká už téměř rok. Je nutné, aby lidé v této náročné situaci neztráceli naději, že můžeme nemoc společnými silami překonat. To je právě cílem představené kampaně – ukázat, že návrat k životu, na který jsme byli zvyklí, je možný, a výrazně k tomu může pomoci právě očkování. Je to svobodné rozhodnutí každého z nás a mělo by být učiněno na základě relevantních informací, které jsou dostupné například na webu ockovani.praha.eu. Podle mého názoru v této situaci přínosy očkování dalece převyšují jeho možná rizika,“ uvádí primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib. 

Celkově je kampaň vedena jako nízkonákladová. V alokované částce přibližně 600 tisíc korun je zahrnuto jak vytvoření, provoz a rozvoj webové aplikace ockovani.praha.eu, tak obrazový spot pro seniory, licence na fotografie, vytištění vizuálů pro plochy městského mobiliáře, pronájem dalších ploch, prostor v rádiích, tištěných i online médiích a pronájem obrazovek v budovách nemocnic v hlavním městě. Vizuální kampaň v ulicích již začala a od poloviny února bude pokračovat i v rádiích a dalších médiích.

„Po roce se dostáváme do kritické fáze boje s pandemií covid-19. Lidé jsou unaveni, přejí si návrat k normálnímu životu. Zároveň ale jsou lidé vystaveni množství neodborných názorů, konspiračním a dezinformačním kampaním, které ohrožují důvěru lidí v očkování. Právě očkování je přitom tou nejrychlejší cestou, jak se vrátit k běžnému, svobodnému životu tak, jak jsme jej znali před pandemií. Představovanou kampaní k očkování mimo jiné suplujeme vládu České republiky, která v komunikaci s občany tragicky selhává,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast bezpečnosti Petr Hlubuček.

www.praha.eu

Sdílejte ...