Školy

S lehkostí do nového školního roku díky novému pedagogickému nástroji

Praha 24. srpna 2020

Každá doba přináší mnoho vzdělávacích výzev, letos je pociťujeme ještě intenzivněji. Konceptem nového Pedagogického diáře 2020/2021 nabízíme možnost projít i nadcházejícím školním rokem s lehkostí a efektivním využitím času vyměřeného k výchově a vzdělávání budoucí generace. Spoluprací a vzájemnou podporou těch, které spojuje nadšení a láska k výchově a smysluplnému vzdělávání, vznikl efektivní pedagogický nástroj. “Věřím, že spokojený učitel dokáže zázraky, a především dokáže každému dítěti zprostředkovat právo na šťastné dětství a radostné učení.

Myslím si, že k tomu, aby dokázali svou práci dlouhodobě vykonávat s nadšením a s úsměvem, je potřeba o ně pečovat,“ říká autorka konceptu, Markéta Mrázová. Bez nadsázky lze říct, že Pedagogický diář je učitelův parťák, kterému může každý pedagog svěřit své myšlenky, probrat s ním možnosti řešení a udělat akční plán. Na tomto základě pak učitel může zhodnotit, co se mu povedlo, kde má případné mezery, a ze svých zkušeností a díky zpětné vazbě se následně poučit a vyhodnotit svou praxi. „Pedagogický diář je nejen diář, ale také učitelský zápisník, inspirační i motivační inkubátor a nástroj osobního růstu v jednom. Zázraky sám o sobě nedokáže, ale nabízí podnětné prostředí, které stejně jako dobře opečovávaná zahrádka poskytuje základ pro dobré zakořenění profesního i osobního postoje,“ dodává Mrázová. Když lidé mají rádi svou práci a vidí v ní smysl, všechno má hned zcela jiné „flow“.

 Za podobou Pedagogického diáře stojí 9 inspirativních učitelů, kteří byli mezi nominovanými nebo finalisty Global Teacher Prize CZ (Jiří Homola, Bohuslav Hora, Ilona Horáčková, Rita Chalupníková, Jana Kopecká, Jarmila Polomská, Andrea Tláskalová, Alena Vávrová, Jan Voda) a jeden Zlatý Ámos (Jiří Luka). Na tvorbě diáře spolupracovalo 8 vzdělávacích organizací – ADRA, Asociace lesních mateřských školek, Inspirace učitele, Intuitivní pedagogika, JOB – spolek pro inovace, Montessori ČR, Svobodaučení.cz a Škola bez poražených. V neposlední řadě náš projekt vznikl díky 222 učitelům, kteří se zapojili do dotazníkového šetření a sdíleli s námi své zkušenosti a potřeby. Díky společné práci a podpoře tak mohl vzniknout Pedagogický diář.

Mezi priority tvůrců patří otázka udržitelnosti a ochrany životního prostředí, a proto Pedagogický diář od začátku do konce reflektuje lokálnost, solidárnost, šetrnost a efektivitu. Desky jsou vyrobeny z „veganské kůže“, která svými vlastnostmi zaručuje dlouholeté používání. Výroba probíhá výhradně v České republice. Za tvorbou a designem Pedagogického diáře stojí kreativní grafické studio českého papírnictví PAPELOTE. Součástí principů, na nichž stojí Pedagogický diář, je rovněž idea podpory vzdělávání v ČR. Díky spolupráci s Člověkem v tísni putuje z každého prodaného výtisku 200 Kč na podporu projektu “Lepší škola pro všechny“, který pomáhá zvyšovat vzdělávací šance českých dětí ohrožených chudobou.

„Věřím, že každé dítě má nárok na šťastné a spokojené poznávání světa kolem sebe, bez ohledu na to, v jaké rodině se narodí,” poznamenává Markéta Mrázová. Chcete se o Pedagogickém diáři dozvědět více? Sledujte naše webové stránky www.pedagogickydiar.com a aktuální dění na sociálních sítích.

https://www.pedagogickydiar.com

FB: https://www.facebook.com/pedagogickydiar

Markéta Mrázová

Sdílejte ...