Ekonomika

Průzkum IKEA: Koronavirus podle většiny Čechů nesmí ohrozit ochranu životního prostředí

Praha,  1. července  2020

Pandemie koronaviru nejen že ovlivnila životy lidí téměř po celém světě, ale výrazně zasáhla i ekonomiku. Ani v této ztížené situaci by vláda a soukromé společnosti neměly podle Čechů rezignovat na ochranu životního prostředí. Z aktuálního průzkumu[1] pro IKEA vyplynulo, že 61 % Čechů si dokonce myslí, že doba po koronavirové pandemii je dobrou příležitostí pro urychlení ekologických snah.

Podle 64 % procent dotázaných by zelené zotavování ekonomiky měla podporovat vláda a přes dvě třetiny (68 %) Čechů se shoduje na tom, že aktivní roli by měly hrát také soukromé společnosti.

IKEA dlouhodobě patří mezi lídry udržitelného rozvoje. Hlásí se k Zelené dohodě pro Evropu (European Green Deal), která se se zabývá přechodem na udržitelnější a ekologičtější hospodářství. Jde o balíček opatření, který představila Evropská komise v prosinci 2019. Jeho cílem je snížení emisí, investice do výzkumu a inovací a ochrana životního prostředí. Dohoda si klade za cíl, aby se Evropa do roku 2050 stala prvním klimaticky neutrálním kontinentem na světě.

Přestože Češi ekologické snahy spíše podporují, o Zelené dohodě pro Evropu příliš nevědí. Jen dvě pětiny o ní už někdy slyšelo a pouhých 5 % dokázalo říci, o čem přesně je. I proto ve společnosti usilujeme o zvýšení zájmu o tohle zásadní téma,“ vysvětluje Vladimír Víšek, manažer pro udržitelnost IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

IKEA považuje Zelenou dohodu jako příležitost pro dosažení svých vlastních ambiciózních cílů. Být klimaticky neutrální, tedy dosáhnout rovnováhy mezi emisemi skleníkových plynů a jejich pohlcováním, by chtěla být už do roku 2030. IKEA také podporuje začlenění klimatické neutrality do legislativy.

Otočit krizi v příležitost se snaží rovněž iniciativa Změna k lepšímu, do které se IKEA aktivně zapojila.Iniciativa sdružuje podnikatele, vědce a aktivní občany, kteří se chtějí zasadit o zelený restart české ekonomiky. „Věříme ve spolupráci s ostatními, platforma má velký potenciál, jak posunout věci dopředu společně,“ říká Vladimír Víšek.

Na udržitelnost zaměří IKEA také své komunikační aktivity v následujících měsících. „Snažíme se inspirovat naše zákazníky a ukázat jim, že chovat se šetrněji k životnímu prostředí je jednoduché. Aktivně chceme také mluvit s vládou o tom, že podnikat udržitelně se vyplatí. Zároveň se sami neustále snažíme přicházet s novými řešeními. Chceme více podporovat například prodej nábytku z druhé ruky nebo se zaměřit na opravu a renovaci starého nábytku,“ uzavírá Vladimír Víšek.

Udržitelnosti se věnuje také nový IKEA Podcast

Poslechnout si ho můžete na Spotify nebo na YouTube

O Ingka Group

Ingka Group (Ingka Holding B.V. a kontrolované subjekty) je jedním z 12 držitelů licence IKEA na základě franšízové smlouvy se společností Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group, která vlastní a provozuje prodejní kanály IKEA. Podniká ve třech oblastech: IKEA Retail, Ingka Investments a Ingka Centres. Ingka Group je strategickým partnerem ve franšízovém systému IKEA, která provozuje více než 374 obchodních domů IKEA ve 30 zemích. Do obchodních domů IKEA během finančního roku 2019 zavítalo 839 milionů lidí a internetové stránky IKEA.com zaznamenaly 2,6 miliardy návštěv. Inga Group podniká v souladu s vizí IKEA, což je vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí a nabízet široký sortiment dobře navrženého a funkčního bytového zařízení za ceny tak nízké, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí.

Petr Šašek, Kristýna Hliňáková       

[email protected]                                                       [email protected]

www.IKEA.cz                                                                                 www.facebook.com/OgilvyCzech/
www.facebook.com/IKEAceska                                                  www.twitter.com/Ogilvy
www.instagram.com/ikea_cesko/
www.linkedin.com/company/ikea-group

www.youtube.com/user/ikeaceskarepublika

[1] Průzkum agentury STEM/MARK pro IKEA byl realizován 12. 6. – 15. 6. 2020 metodou CAWI v České republice na reprezentativním vzorku 1006 respondentů ve věku 18+.

Sdílejte ...