Nejnovější data z výzkumu MEDIA PROJEKT za 4. čtvrtletí 2019 a 1. čtvrtletí 2020
Praha 15. května 2020
Nejnovější data z výzkumu MEDIA PROJEKT za 4. čtvrtletí 2019 a 1. čtvrtletí 2020, zveřejněná v pátek 15. května 2020 ukázala, že tiskové tituly oslovují většinu populace v ČR. Tiskové tituly čte více než 8 z 10 obyvatel ČR mezi 12 – 79 lety.
Celkový zásah tisku je více než 84 % populace.
Deníky a jejich přílohy oslovily celkem 65 % populace.
Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 77 % občanů ČR ve věku 12 – 79 let, tj. absolutně 6,8 mil. osob.
Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje více než 70 % populace 12 – 79 let, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je téměř 44 %, čtenost časopisů na vydání je více než 60 %.
Skupina denního tisku zůstává nadále stabilní a pořadí titulů se dlouhodobě nemění. Nejčtenějším celostátním deníkem je Blesk (827 tis. čtenářů na vydání) následovaný MF DNES (494 tis. čtenářů) a Právem (216 tis. čtenářů).
Celkem 474 tis. čtenářů na vydání má Deník – síť regionálních titulů vydavatelství Vltava Labe Media.
Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 1,060 mil. čtenářů) a druhý nejčtenější TV magazín se 782 tis. čtenářů.
Ve výstupech je nově zařazen také titul časopis Vogue. Nejsou do něj zařazeny tituly vydavatelů, kteří se neúčastní auditu nákladu tisku ABC ČR a měření v rámci výzkumu MEDIA PROJEKT.
MEDIA PROJEKT je realizován výzkumnými agenturami
MEDIAN a STEM/MARK.
Jeho zadavateli jsou
Unie vydavatelů a ASMEA.
V období od 1. 10. 2019 – 31. 3. 2020 bylo dotazováno celkem 12 339 náhodně vybraných respondentů z celé České republiky.