Ekonomika

Prodeje zdravotnických pomůcek rostou na Aukru o desítky tisíc procent, zvýšil se i zájem o zlato

Praha 8. dubna 2020

Vzhledem k mimořádné situaci, která již několik týdnů v tuzemsku panuje, ovládají žebříčky nejprodávanějších produktů zdravotnické pomůcky. Patrné je to i na největším českém aukčním portále Aukro, kde letos v březnu oproti loňskému březnu vzrostl zájem o roušky, respirátory, dezinfekční gely a další zdravotnický materiál o neuvěřitelných 74 tisíc procent. Prodeje na Aukru ovšem rostou i v kategoriích jako Elektro, Mobily či Počítače, na které portál vyhlásil 0% provize, aby pomohl především drobným živnostníkům a jednotlivcům, kteří přišli o velkou část svých příjmů. Stoupá i zájem o zlato jakožto bezpečné úložiště hodnoty peněz.

Po zavedení mimořádných opatření se na Aukru v kategorii Zdravotnické pomůcky zvedl počet vystavených respirátorů, roušek, dezinfekčních gelů a dalšího zdravotnického materiálu. „Oproti únoru se prodej v této kategorii v březnu zvýšil o bezmála tři tisíce procent na necelých 34 tisíc prodaných kusů. Srovnání s minulým rokem vychází ještě markantněji: v březnu 2019 se prodalo jen 46 kusů této kategorie produktů, nárůst se tak blíží 74 tisícům procent,“ uvedl Michal Oškera, ředitel Aukra. Počet prodejců pak v této kategorii meziročně vzrostl o 2374 %. Aukro je tak pro lidi místem, kde v dnešní době seženou nedostatkové ale přitom vládou povolené pomůcky.

Aukru v posledních měsících rovněž dramaticky narostl počet nově registrovaných účtů. Svůj podíl na tom má především televizní reklama, počet nových registrovaných ovšem ovlivnilo i zavedení 0% provize pro vybrané kategorie. Tu Aukro zavedlo od 20. března na zboží v kategoriích Elektro, Mobily a GPS, Počítače a hry a Podnikání a průmysl. Chce tak pomoci zejména drobným živnostníkům, kteří se kvůli pandemii COVID-19 ocitli v nelehké finanční situaci a přišli o velkou část svých příjmů. „Od spuštění akce se například v kategoriích Elektro, Mobily a Počítače vystavilo o téměř 30 procent více než minulý rok za stejné období. Ve zmíněných kategoriích vzrostl i počet prodejců, nyní je jich zhruba o 25 procent více než minulý rok ve stejném období,“ řekl Michal Oškera. Počet vystavených kusů narostl o 40 % i v kategorii Podnikání a průmysl.

Novým trendem na Aukru je rostoucí obchod se zlatem a investičními předměty. Peníze do zlata se ukládají nejen z důvodu investic, ale také z důvodu bezpečného uchovávání jejich hodnoty. To vidíme i na Aukru, kde se v kategorii Zlaté mince oproti minulému roku zvedl obrat o 30 %.

Aukro je největší české online tržiště, které se orientuje na aukce i prodej a nákup za pevné ceny. Svou činnost portál zahájil v roce 2003, v roce 2018 pokořil hranici čtyř milionů registrovaných uživatelů.

Tomáš Skolek

Sdílejte ...