Ekonomika

Slow-fashion, organické materiály, upcyklace. Westfield Chodov zákazníkům představí otázku udržitelné módy

Praha, 6. března 2020

Slova „móda“ a „udržitelnost“ se vedle sebe objevují stále častěji. Co všechno může sousloví udržitelná móda znamenat, se od 8. do 29. března dozvědí návštěvníci Festivalu udržitelné módy ve Westfield Chodov. Jak si obstarat malý a efektní šatník ohleduplný k planetě poradí návrhářka Kamila Vodochodská, upcyklaci v praxi ukážou zakladatelé iniciativy Prostě Prim.

Výklad slovníku udržitelné módy

Vyrobeno lokálně a eticky, zero waste, s neutrální uhlíkovou bilancí či cruelty-free. S využitím principů upcyklace nebo z organických materiálů získaných fair-trade. Zakoupeno v second-handu nebo dle filosofie slow-fashion. Existuje celá řada způsobů, jakými udržitelnost v módním průmyslu uchopit. Festival udržitelné módy proto pomůže zákazníkům Westfield Chodov problematiku pochopit v kontextu celého odvětví. Ze škály odpovědnějších přístupů k módě se pak každý může nechat inspirovat tím, který mu bude vyhovovat nejvíce.

„Otázku udržitelné módy jsme se rozhodli představit našim zákazníkům co nejjednodušeji. Pomocí konkrétních příkladů lidem vysvětlíme různé přístupy k udržitelnosti a ukážeme, jak k ní mohou sami jednoduše přispívat,“ říká Petra Valentová, marketingová manažerka Westfield Chodov.

Slow Fashion Market – denně od 14.00 do 20.00

Od 8. do 29. března bude každý den na náměstíčku před prodejnou Peek & Cloppenburg otevřeno 5 stánků reprezentujících světlé příklady různých přístupů k udržitelnosti: pojem upcyklace názorně předvedou zakladatelé dílny Prostě Prim, kteří se věnují renovaci hodinek „Primek“ vyrobených před revolucí. Poklady od věhlasných značek za zlomek ceny nabídne luxusní second hand More than Fashion, minimalistické přírodní šperky na zakázku zase nabízí Alice pod značkou LISIS. Čtvrtý stánek v režii Vidda Fashion and Living Concept Store představí průřez nabídkou české a slovenské autorské módy, šperků, produktového designu a doplňkových předmětů.

V posledním stánku nazvaném Green and Clean se vždy po pěti dnech vystřídají další 4 iniciativy s udržitelností v jádru své činnosti: concept store s etickou módou Les Goodies, ekologické plenky Kolorky, bezezbytkově pracující návrhářka Mimi Lan Nguyen a zlínská slow fashion značka SUTU.

Recyklovatelné materiály byly použity i k vybudování samotných stánků. Jejich základním konstrukčním prvkem je klasické lešení. Nový estetický rozměr tomuto hrubému materiálu dodává ambientní nasvícení a řada dekorativních prvků. Po skončení festivalu ale hlavně zůstane jen minimum odpadu, zatímco většinu materiálu bude možné využívat nanovo.

Víkendové přednášky a workshopy

Mimo stálé expozice nabídne program festivalu řadu veřejných přednášek a řemeslných workshopů. Na stránkách www.westfieldchodov.com si už teď mohou zájemci rezervovat místo na některé z lekcí v Odpovědné dílně. Dozvědí se v ní například to, jak vdechnout nový život starému oblečení nebo audiokazetám, které se dodnes mnoha lidem válí v zaprášených koutech skříní a skladů. Účastníci workshopu organizace Bezobalu si pak odnesou recept na ekologický prací prášek, který lze jednoduše vyrobit přímo doma. Jak si svépomocí vytvořit vlastní aromaterapeutickou mlhu ukáží odborníci značky bioaktivní kosmetiky Yage.

O svůj pohled na alternativní přístup k osobnímu šatníku se v sobotu 21. března podělí šéfredaktorka módního časopisu Vogue Andrea Běhounková, o týden později potom návrhářka, stylistka a módní koučka Kamila Vodochodská.

V rámci festivalu Westfield Chodov upozorní také na udržitelné kolekce a další ekologické iniciativy svých stálých nájemců H&M, dm drogerie markt, Adidas, Nespresso, Ecco, C&A, Converse nebo Intimissimi.

Produkci Festivalu udržitelné módy obstarala eventová agentura Fuel.

Adam Dudek, Petra Valentová 

O společnosti Unibail-Rodamco-Westfield

Společnost Unibail-Rodamco-Westfield je přední globální developer a provozovatel vlajkových nákupních destinací s portfoliem v hodnotě 65 mld. EUR (k 30. červnu 2019), z čehož 86 % tvoří maloobchod, 7 % kancelářské prostory, 5 % konferenční a výstavní prostory a 2 % služby.

Skupina URW v současné době vlastní a provozuje 92 obchodních center včetně 55 vlajkových center v nejdynamičtějších městech Evropy a USA. Tato centra každý rok navštíví 1,2 mld. návštěvníků. Skupina Unibail-Rodamco-Westfield působí na dvou kontinentech a ve 12 zemích světa. Poskytuje jedinečnou platformu pro maloobchodníky a značky a svým zákazníkům nabízí výjimečné a neustále nové zážitky.

Díky podpoře 3 700 profesionálů a jedinečné úspěšné historii a know-how má skupina Unibail-Rodamco-Westfield ideální postavení ke generování nadprůměrné hodnoty a k rozvoji špičkových projektů. V zásobníku rozpracovaných projektů skupiny jsou projekty v hodnotě 10 mld. EUR.

Skupina Unibail-Rodamco-Westfield na sebe upozornila programem Better Places 2030, jehož ambicí je vytvářet lepší místa, která berou ohled na nejpřísnější ekologické standardy a přispívají k rozvoji lepších měst.

Akcie skupiny Unibail-Rodamco-Westfield jsou kotovány na burzách Euronext Amsterdam a Euronext Paris (Euronext ticker: URW) se sekundární kotací v Austrálii prostřednictvím nástroje Chess Depositary Interests (CDI). Skupina má rating A od společnosti Standard & Poor’s a A2 od společnosti Moody’s.

Další informace získáte na adrese www.urw.com.

Navštivte naši knihovnu médií na adrese www.mediacentre.urw.com.

Sledujte aktuality o skupině na sociálních sítích Twitter @urw_group, LinkedIn @Unibail-Rodamco-Westfield a Instagram @urw_group.

Zpráva URW za rok 2018 je k dispozici na adrese https://report.urw.com/2018/.

Sdílejte ...