Originální dárek k Valentýnu: síťovaná nákupní taška s věnováním
Praha 29. ledna 2020
Svátek všech zamilovaných zná téměř 98 procent Čechů. Slaví ho kolem 40 procent z nich. Češi svým partnerům nejčastěji dopřejí večeři, čokoládu nebo květinu. Stále víc ale sázejí na originalitu. V dárcích hraje velkou roli i ekologie.

Ještě před lety by valentýnský dárek v podobě nákupní tašky možná řadu žen urazil. Originální síťová taška ale vše mění, nejen že ženy potěší, samy si o ni svým partnerům říkají. „Zájem o síťovky roste zejména v předvánočním období, pod stromeček si je zpravidla přejí ženy. Ty, které je jako vánoční dárek pod stromečkem nenašly, si je přejí k svátku zamilovaných. Zvýšený zájem okolo 14. února zaznamenáváme v posledních třech letech. A není výjimkou, že zákazníci muži mají přesné instrukce, jaký typ a v jakém barevném provedení si jejich partnerky k Valentýnu přejí. K nejprodávanějším barvám v tomto období patří síťovky v symbolické červené, vínové nebo růžové barvě,“ řekla majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.
Síťovku „na míru“ lze pořídit v mnoha barevných provedeních, materiálech a k dispozici jsou také variace dárkových balení s vlastním věnováním. „Aktuálně vyrábíme osmnáct barevných variant z pružné bavlny, z pevného bambusu nebo z umělých vláken. Zákazníci mohou vybírat hned z několika typů – velmi oblíbená je pružná síťovka z bavlny, novinkou jsou pletené síťové kabelky a velké oblibě zákazníků se těší i síťovaný batoh. Pokud zákazník pro partnerku vybere typ a barvu síťovky, může ji ještě nechat zabalit do originálního dárkového balení,“ uvedla Karolína Pechová.
Češi za dárky pro své partnery podle průzkumu agentury STEM/MARK plánují nejčastěji utratit do 400 korun (37 procent). Pokud se rozhodnou pro síťovku, zbyde i na květinu a čokoládu. „Například cena Retro pružné síťovky je 119 korun, za dárkové balení zaplatí zákazníci 29 korun. Pořízení ekologické a originální tašky tak rozhodně není nic nákladného,“ uzavřela Karolína Pechová.
Mgr. Petra Ďurčíková
ČESKÁ SÍŤOVKA, www.ceskasitovka.cz
Značku Česká síťovka založila v roce 2012 Karolína Pechová. Síťová taška je český vynález, zakladatelka oprášila skoro sto let starou tradici a v chráněných dílnách vyrábí síťové tašky. Šijí se ručně podle vlastních registrovaných vzorů a velká část se také ručně barví. V nabídce jsou mimo jiné síťovky z bambusového vlákna, hustooké bavlněné síťovky či síťovky s vnitřní kapsou, které jsou plnohodnotnou náhradou dámské kabelky. V e-shopu jsou navíc další „zero waste“ produkty, jako jsou potravinové sáčky nebo bambusová brčka.
Karolína Pechová je absolventkou kulturologie na Filozofické fakultě UK. Pracovala jako hotelová manažerka. Roku 2012 obnovila tradici české síťovky, které prodala už více než 800 000 kusů.