Různé

GARM podniká kroky proti škodlivému online obsahu

Davos, 28. ledna 2020

Od července do září 2019 bylo z YouTube, Facebooku a Instagramu odstraněno 620 milionů postů škodlivého obsahu. Většina tohoto obsahu byla odstraněna dříve, než se dostal k uživatelům. Během tohoto tříměsíčního období se však k uživatelům stále dostalo přibližně 9,2 milionů videí či postů se škodlivým obsahem. Globální aliance pro odpovědná média (GARM – Global Alliance for Responsible Media) proto podniká další kroky s cílem chránit 4 miliardy online spotřebitelů, odstranit škodlivý online obsah a zajistit, aby neměli nevhodné subjekty přístup k inzerci. GARM spolupracuje se Světovým ekonomickým fórem na dosažení tohoto cíle spočívajícího ve zvýšení bezpečnosti digitálního prostředí.

Činnost Aliance byla zahájena v červnu 2019 Světovou federací inzerentů (WFA). Iniciativa sdružuje 39 inzerentů, 6 agenturních sítí, 7 mediálních platforem a 7 průmyslových asociací. Globálně to představuje výdaje na reklamu ve výši 97 miliard USD.

Aliance funguje následujícím způsobem:

  • Aliance vyvinula společné definice, aby zajistila, že reklamní průmysl kategorizuje škodlivý obsah stejným způsobem.
  • Aliance přijme společné nástroje, které vytvoří lepší vazby mezi ovládacími prvky inzerenta, nástroji mediálních agentur a úsilím platformy o kategorizaci obsahu.
  • Aliance zavede společné měřící standardy, aby průmysl a platformy mohly spravedlivě posoudit jejich schopnost blokovat, demonstrovat a odstranit škodlivý obsah.

Oznámení o aktuálních a budoucích krocích GARM bylo zveřejněno v rámci zasedání Světového ekonomického fóra v Davosu. Účastnili se ho Marc Pritchard (Procter & Gamble), Carolyn Everson (Facebook), Leena Nair (Unilever), Susan Wojcicki (YouTube) a Michael Roth (IPG).

Marc Pritchard, Chief Brand Officer P&G, to komentuje: „Je na čase vytvořit odpovědný dodavatelský řetězec médií, který je nastaven už pro rok 2030 – musí fungovat způsobem, který je bezpečný, účinný, transparentní, odpovědný a řádně moderovaný pro všechny zúčastněné, zejména pro spotřebitele, kterým naše značky slouží. Díky plánům Globální aliance pro odpovědná media můžeme a měli bychom se vyhnout úskalím minulosti a nabrat směr pro odpovědnou budoucnost.”

Hana Pazderková

Sdílejte ...