Ekonomika

Vánoční dárky pro klienty: hitem letošního roku jsou síťovky. Firmy je kupují po stovkách

Praha 7. listopadu 20198

Láhev vína, krabička luxusních bonbonů nebo power banka – to jsou tradiční dárky, které dávají firmy svým obchodním partnerům, klientům nebo zaměstnancům. Firmy si ale na výběru vánočních dárků dávají čím dál víc záležet. Originalita, ekologie, společenská odpovědnost – to vše zohledňují firmy při nákupu vánočních dárků.

Hitem letošních firemních dárků je síťovka – nákupní taška, jejíž výroba má kořeny v Česku už od roku 1926 a znovu nabírá na popularitě. „Síťovka se stala retro hitem a zejména v předvánočním období o ni výrazně roste zájem. Kupují ji nejen jednotlivci jako dárek pro své blízké, ale i firmy. V předvánočním období stoupá prodej síťových tašek o zhruba 70 procent, zvyšující se poptávku zaznamenáváme už během letních prázdnin. Na celoročním prodeji se firmy podílejí zhruba 80 procenty. Kupují síťovky jako reklamní předměty a v předvánočním období hlavně jako dárky,“ popsala majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová. 

Poslat pozornost svým obchodním partnerům nebo významným zákazníkům v podobě láhve dobrého vína už není in. Čím dál víc v oblibě jsou udržitelné výrobky z Česka. „Firmy si dávají mnohem víc záležet, co svým obchodním partnerům předají. Trendem jsou dárky z malých manufaktur a rukodělných dílen českých řemeslníků. Dbají na to, aby bylo vidět, že si daly při výběru záležet. Dát neobvyklý, osobní dárek nebo i zážitkový poukaz je zkrátka trendy,“ potvrdil Ivan Petrův, ředitel Brašnářství Tlustý a spol.

Firmy vedle originality řeší při nákupu vánočních dárků i ekologii a společenskou odpovědnost. „Správně zvolený firemní dárek pro klienta může mít vliv na vývoj budoucího obchodního vztahu. Láhví vína dostávají klienti každoročně několik, takový firemní dárek dobrou vizitku neudělá a mezi ostatními zapadne. Síťovka je originálním, neotřelým dárkem, jejíž vzhled lze přizpůsobit například podle firemních barev. Rostoucí zájem o naše produkty zaznamenáváme každoročně. Obliba stoupá společně se zvýšeným celospolečenským zájmem o ekologii a společenskou odpovědností firem. Díky používání převážně přírodních materiálů je síťovka rozložitelná nebo ji lze recyklovat. Podstatná část tašek se barví ručně v chráněných dílnách,“ řekla Karolína Pechová.

Nákup vánočních dárků začínají firmy řešit už během letních prázdnin. I opozdilci si ale ještě mohou nechat vyrobit originální dárek na zakázku. „Objednávky přijímáme neustále. Firmy objednávají síťovky v rozmezí od sta do pěti set kusů. Při větší objednávce je ale třeba počítat s delší dodací lhůtou. Navíc záleží na požadavcích klientů. Umíme obrandovat síťovku etiketou s logem společnosti a zabalit do papírového obalu s přáním na míru klienta. Nabízíme pestrou škálu modelů i barev. Ke každé zakázce přistupujeme individuálně a snažíme se vyhovět všem požadavkům klienta. Před Vánocemi jsou dodací lhůty často i tři týdny, přestože naše dílny pracují na plné obrátky. Listopad je tak nejzazší doba pro realizaci větší objednávky,“ upozornila Karolína Pechová.

Zdroj: Česká síťovka

Mgr. Petra Ďurčíková

ČESKÁ SÍŤOVKA, www.ceskasitovka.cz

Značku Česká síťovka založila v roce 2012 Karolína Pechová. Síťová taška je český vynález, zakladatelka oprášila skoro sto let starou tradici a v chráněných dílnách vyrábí síťové tašky. Šijí se ručně podle vlastních registrovaných vzorů a velká část se také ručně barví. V nabídce jsou mimo jiné síťovky z bambusového vlákna, hustooké bavlněné síťovky či síťovky s vnitřní kapsou, které jsou plnohodnotnou náhradou dámské kabelky. V e-shopu jsou navíc další „zero waste“ produkty, jako jsou potravinové sáčky nebo bambusová brčka.

Karolína Pechová je absolventkou kulturologie na Filozofické fakultě UK. Pracovala jako hotelová manažerka. Roku 2012 obnovila tradici české síťovky, které prodala už více než 700 000 kusů.

Sdílejte ...