Různé

Pejskaři nebo kočkomilové?

Praha 21. září 2019

Nějakého domácího mazlíčka vlastní 71 % obyvatel České republiky – nejčastěji psy (44 %), kočky (29 %) a rybičky (13 %). Ukázal to nejnovější průzkum1) společnosti Mars mezi širokou veřejností, který zároveň odhalil, že naprostá většina české populace (77 %) jsou pejskaři, zatímco zbývající menšina kočkomilové. V případě pomoci zvířatům v nouzi na tom ale nezáleží, všichni pomáhají stejně. Aktuálně pomoci opuštěným zvířatům může každý také v rámci 11. ročníku kampaně »Pomozte naplnit misky v útulcích«. Stačí koupit do 4. 11. 2019 jakékoli krmivo značek Pedigree, Whiskas, Sheba, Dreamies, Perfect Fit nebo Cesar – z každé tuny prodaného krmiva poputuje do útulků 65 psích nebo 255 kočičích misek (1 miska odpovídá denní krmné dávce doporučené pro dospělého zdravého psa nebo kočku).

Psi a kočky v nás vyvolávají různé emoce. Část z nás proto miluje více psy a část zase spíše kočky. Z výsledků průzkumu1) vyplynulo, že přes tři čtvrtiny Čechů se označují za pejskaře, necelá čtvrtina za kočkomily. Jak mezi pejskaři, tak mezi kočkomily je přitom přibližně 30 % těch, kteří nevlastní žádného domácího mazlíčka. Jako nejdůležitější důvody pro upřednostňování psa lidé uváděli, že psi jsou větší kamarádi, poslouchají a dají se vycvičit. Kočkomilové preferují kočky, protože jsou samostatnější, méně náročné na čas nebo prostor.

Majitelé i nemajitelé domácích mazlíčků, pejskaři i kočkomilové, pokud jde o zvířata v nouzi, pomáhají všichni bez rozdílu. „Domácí mazlíčci nám mohou přinést do života hodně radosti a dělají náš život hezčí. Proto se i my v Marsu snažíme na oplátku vytvořit lepší svět pro ně.  Připojte se k nám, pomozte naplnit misky opuštěných psů a koček – zapojte se spolu s námi do kampaně a my za vás naplníme až 350 000 misek v útulcích,“ vybízí Zuzana Lošáková, ředitelka vnějších vztahů společnosti Mars, předního výrobce krmiv pro domácí mazlíčky.

Mars zahájil ve spolupráci s Nadací na ochranu zvířat v roce 2009 kampaň na zlepšení situace opuštěných psů a koček s názvem »Pomozte naplnit misky v útulcích«. Za 10 let trvání této unikátní charitativní kampaně bylo útulkům v České republice darováno přes 420 tun krmiva Pedigree a Whiskas, které uspokojily kompletní půlroční stravovací potřeby 16 000 psů a koček v nouzi.

Podle průzkumu1) si psa majitelé nejčastěji pořizují, aby nebyli sami, jako hlídače k domu nebo pro děti. Kočku si majitelé nejčastěji pořizují, protože jim jí bylo líto v útulku nebo na ulici, pro děti nebo aby nebyli sami. Zatímco psa si nejvíce majitelů opatřilo přes inzerát, kočku si lidé nejčastěji obstarali od známého nebo někoho z rodiny. Psa z útulku vlastní 11 % majitelů, nalezence mají 2 %, kočku z útulku vlastní 9 %, nalezenou kočku (na ulici, v lese, přišla sama atp.) má 14 % majitelů.

„V útulcích často končí zvířata, která se narodila jako nechtěná, která své majitele omrzela nebo se pro ně stala časovým, finančním či bytovým problémem. I když se útulky snaží postarat o své svěřence co nejlépe, někdy na to nestačí. Na ostatních je, aby útulkům podle svých možností pomáhali,“ vysvětluje Eva Hodek, ředitelka Nadace na ochranu zvířat, a doplňuje: „Nadace na ochranu zvířat je již 11. rok hlavním partnerem kampaně »Pomozte naplnit misky v útulcích«, protože jejím cílem je konkrétní podpora útulků v celé ČR. Vedle toho kampaň nabádá veřejnost k odpovědnému vztahu ke zvířatům, seznamuje ji s problematikou opuštěných zvířat v útulcích a upozorňuje na možnost adopcí těchto zvířat.“

Pavlína Perlíková

Sdílejte ...