Tex-Mex pokrmy uchvátí svou senzační chutí, jejich příprava je navíc díky ingrediencím Santa Maria velmi jednoduchá
Praha 28. června 2019
Tex-Mex pokrmy, tedy spojení mexické kuchyně s kuchyní Texasu a jihozápadní oblasti USA, se staly velmi oblíbenými a vyhledávanými. Stále častěji plní i stoly českých domácností. Připravit si pochoutky s exotickým nádechem nebo ozvláštnit tradiční grilovací party je totiž jednodušší, než se může zdát. Santa Maria nabízí tex-mex ingredience, se kterými se otevírá spoustu kulinárních možností. Každý si může svůj vysněný tex-mex pokrm poskládat podle své fantazie. Na cestě k dokonalému jídlu přitom často stačí 3 kroky: osmahnout maso a zeleninu s kořením Santa Maria, zabalit směs do teplé tortilly, dochutit trochou omáčky a senzační pokrm je na světě!

1 – Koření udává směr
Příprava jakéhokoli jídla se neobejde bez koření. Nejinak tomu je i u tex-mex pokrmů, naopak u nich hraje koření často zásadní roli. Santa Maria u svých směsí koření nově snížila obsah cukru o 33 % a obsah soli o 60 %. Jsou rovněž zcela bez barviv. Je možné vychutnat si je v několika variantách:
Santa Maria směs koření Fajita obsahuje cibuli, černý pepř, česnek, cayenský pepř a špetku kari. Skvěle se hodí k ochucení kuřecího a hovězího masa. Milovníci rozpálených pánví naplněných výtečným masem a zeleninou mohou tento dokonalý kořenící přípravek pořídit v prodejnách Albert, Billa, Globus a Tesco za 35,90 Kč.
Santa Maria směs koření Taco je výbornou směsí s obsahem chilli, oregana, česneku a kmínu. Vytvoří tu pravou chuť oblíbených tacos, naplněných tortill přeložených na polovinu. Za doporučenou cenu 35,90 Kč ji lze pořídit v prodejnách Albert, Billa, Globus a Tesco.
Santa Maria směs koření Burrito je určená k přípravě náplně do burritos. Koření je vhodné do všech druhů mas, především pak do mletého. Za 35,90 Kč ji lze najít na pultech obchodů Albert a Tesco.
Se Santa Maria směsí koření Enchilada zaplesá srdce každého obdivovatele mexické kuchyně. Má výraznou chuť chilli papriček guajillo a chipotle, kterou doplňuje oregano a koriandr. V prodejnách Albert ji lze pořídit za doporučenou cenu 34,90 Kč.

2 – Tortilla je základ
Základem většiny mexických pokrmů je dobrá tortilla. Tortilly Santa Maria se mohou pochlubit novou recepturou, která přináší ještě lepší chuť. Jsou navíc zcela bez konzervantů. Nejoblíbenějšími tortillami z portfolia Santa Maria jsou pšeničné Santa Maria Tortilly Original Medium, se kterými lze hravě vykouzlit nepřeberné množství pochoutek. Jedno balení obsahuje 8 kusů tortill. Jsou k dostání v prodejnách Albert, Billa, Globus a Tesco za doporučenou cenu 65,90.
3 – Salsy dotáhnou pokrm k dokonalosti
Posledním krokem při přípravě skvělého tex-mex jídla je přidání omáčky neboli salsy. Salsa by měla být servírována na pokrmu nebo vedle něj, nikoliv zamíchaná v něm. Salsy Santa Maria obsahují nově méně soli a více rajčat. Jsou bez přidaného cukru a bez modifikovaného škrobu. Santa Maria Chunky salsa medium je středně pálivá, obsahuje velké kousky rajčat, cibule a papriček jalapeños. Lze ji pořídit v Tescu a Bille za 74,90 Kč.
Omáčku Santa Maria Taco sauce mild si oblíbí ti, kteří upřednostňují jemnější chuť. Skvěle se hodí například do tacos – jak do tacos z mletého masa, tak do jejich vegetariánské verze. Je k dostání v prodejnách Albert, Globus a Tesco za doporučených 72,90 Kč.
Tex-Mex kuchyně zahrnuje pokrmy s názvy, které jsou nám díky její stále větší oblíbenosti již dobře známy. S produkty Santa Maria si lze snadno dopřát burritos, chimichangas, fajitas, tacos, enchiladas a spoustu dalších lahůdek. Po naservírování pokrmů při rodinném obědě či přátelům při grilovací party nezbývá než popřát dobrou chuť – ¡Buen provecho! [buen provečo]
Radka Lejčková
O značce Santa Maria:
Santa Maria je součástí společnosti One Paulig, divize Paulig Foods, a zaměřuje se především na etnické potraviny a příchutě. Příběh značky Santa Maria se začal psát v roce 1911 v Göteborgu, kdy Frans Leon Berg otevřel malou prodejnu s čajem a kořením a provozoval ji až do své smrti. V té době převzaly obchod dvě rodiny, Nordlundovi a Falkovi, a došlo k přejmenování obchodu na „Nordfalks“. V roce 1946 si Armin Mattsson a jeho kolega Hugo Lundgren koupili podíl ve společnosti a položili základy pro to, čím je Santa Maria dnes. V současné době působí značka Santa Maria na 34 evropských trzích. Santa Maria chápe, že málokdo má během všedních dnů čas připravovat komplikované pokrmy. Zároveň věří, že nikdo nechce ale rezignovat na chutné stravování. Proto se Santa Maria snaží nabízet svým zákazníkům jednoduchá kulinární řešení bez kompromisů v chuti. Zároveň neustále hledá nové inspirace a způsoby, jak se ještě více zlepšit. Před čtyřmi lety Santa Maria aktualizovala celý svůj sortiment, došlo mimo jiné ke snížení množství soli a cukru v nabízených produktech. Místo toho vytvořila prostor pro vyšší podíl přírodních surovin, jako jsou rajčata, koření a bylinky. Neustálé zlepšování a hledání nových inspirací jsou pro značku Santa Maria závazkem i do budoucna.