Ekonomika

Oblíbené dětské krémy Krajanka ZOO získaly cenu PACKSTAR 2018

Praha 21. listopadu 2018

Dětské krémy KRAJANKA ZOO, společnosti ALIMPEX FOOD a.s., byly oceněny ve čtvrtém ročníku soutěže PACKSTAR za nejlepší obalové řešení ve své kategorii. Spotřebitelé i odborná komise hodnotili v jediné obalové soutěži na českém a slovenském trhu především inovativnost, ochranu produktů, splnění požadavků uživatelů obalů, ekologičnost, dodržení legislativy a v neposlední řadě i marketingové, logistické a ekonomické aspekty obalového řešení přihlášených výrobků. Odborná komise složená z expertů ze světa designu, retailu, výroby i marketingu vybrala z více než 130 přihlášených finalisty celkem sedmi kategorií – potraviny, nápoje, zdraví a krása, ostatní spotřebitelské obaly, multipacky, SRP a ostatní skupinové obaly, POS a POS a přepravní a průmyslové obaly. Vybrané obaly poté putovaly do druhého kola, ve kterém je čekal průzkum mezi uživateli obalů.  Z hodnocení vzešel vždy jeden vítěz pro každou kategorii. KRAJANKA ZOO zvítězila v oblasti Spotřebitelské obaly – potraviny.

„Zpětná vazba zákazníků a odborníků je pro nás ve své podstatě směrodatná. Díky oceněním jako je PACKSTAR víme, že jdeme správným směrem. Krajanka ZOO získala v letošním roce kromě tohoto uznání také cenu Mlékárenského výrobku roku 2018, kde se smetanovým krémem vyhrála kategorii Mléčné dezerty, tvarohové a smetanové krémy. Ve Volbě spotřebitelů 2018 pak výrobek získal titul Nejlepší novinka roku 2018 v kategorii mléčných dezertů, a to se všemi svými příchutěmi – kakao, vanilka i smetana. Navíc v této soutěži obdržela čestné uznání poroty, která tyto krémy shledala nejvíce inovativním projektem, a vyhrála i v doprovodné soutěži fanoušků na facebooku,“ říká Martin Kincl, marketingový manažer značky Krajanka. „Krajanka ZOO chutná nejenom odborníkům, ale i dětem, a to přestože obsahuje méně cukru oproti většině ostatních smetanových dezertů. Důležité pro nás při výrobě tohoto produktu bylo především zachovat smetanovou chuť a snížit obsah cukru ve výrobku, který je pro děti mnohdy úplně zbytečný. To že se navíc líbí také řešení obalu, nás těší samozřejmě dvojnásob,” dodává Martin Kincl.

„Počet přihlášek do soutěže PACKSTAR je důkazem, že soutěž má na trhu své místo. Pro výrobce baleného zboží, designery i výrobce obalů představuje názor uživatelů důležitou zpětnou vazbu, kterou mohou využít nejen pro své marketingové aktivity, ale i jako inspiraci pro další plánované inovace. Potvrdila se tedy důležitost zapojit do hodnocení kromě odborné poroty i uživatele obalů. Spojení těchto dvou pohledů rovněž zajistí výběr opravdu toho nejlepšího z nejlepších,“ řekl Jeffrey Osterroth, generální ředitel společnosti ATOZ GROUP, která soutěž pořádá.

Výběr finalistů neměla komise jednoduchý, sešla se celá řada velmi zajímavých obalových řešení. Vybrané obaly poté putovaly do 2. kola, ve kterém je čekal průzkum mezi koncovými uživateli. Přepravní a průmyslové obaly hodnotili zástupci speditérských a logistických společností. Skupinové obaly pak merchandiseři nebo manažeři prodejen, a to z prostředí moderního, ale i tradičního trhu. Spotřebitelské obaly hodnotili jak zástupci retailu, kteří s obaly manipulují v prodejnách, tak koneční spotřebitelé.

Mgr. Kateřina Goroškov

 

ALIMPEX FOOD a.s. je společností zabývající se zejména velkoobchodem a distribucí čerstvých, mražených a nechlazených potravin. Od roku 2000 zahrnula firmy do svých aktivit logistické a distribuční služby. Tyto aktivity prošly rychlým vývojem jak z hlediska sortimentu, tak i obratu. Katalogová nabídka obsahuje více než 6500 položek výrobků. Společnost dodává na trh výrobky českých mlékáren, ale i vlastní značky: Balsýr, Blaník, Dr. Halíř, Krajanka, Krajanka mléčné, Krajánek, Milkin, Pâté du Chef a Polárka. Dále pak značky, které na trhu výhradně zastupuje, jako například EISKAFEE, Elinas nebo Philadelphia.

KRAJANKA ZOO byla uvedena na trh v březnu 2018. Jedná se o dětské smetanové krémy s menším obsahem cukru. Výrobek podporuje unikátní projekt Zoo Praha „Pomáháme jim přežít“. Z každého zakoupeného kelímku smetanového krému tedy putuje finanční obnos na ochranu přirozeného životního prostředí gorily nížinné ve střední Africe, gaviála indického na řece Čambal nebo koně Převalského v Mongolsku. Přispívá tak i k informování české veřejnosti, zejména dětí. Zákazníci naleznou Krajanku ZOO ve vybraných obchodních řetězcích, a také na nezávislém trhu ve dvou velikostech balení. Více o projektu je na www.krajankazoo.cz nebo na www.zoopraha.cz v záložce Pomáháme jim přežít.

Sdílejte ...