Rádia Lagardere dlouhodobě udržují stabilní pozici na trhu, v kvartálním srovnání vykazují nárůst.
Praha 9. listopadu 2017
Celoplošná stanice Frekvence 1 si oproti poslednímu měření Radioprojektu polepšila jak v týdenní poslechovosti, kde byl nárůst o 18 tisíc posluchačů, tak v denní poslechovosti (nárůst o 3 tisíce posluchačů). U Evropy 2 lze rovněž vysledovat rostoucí tendenci, denně si jí naladí dokonce 858 tisíc posluchačů, což je o 10 tisíc více než při předchozím měření. Suverénním lídrem na trhu rozhlasové reklamy je i nadále mediální zastupitelství RADIOHOUSE, které si aktuálně polepšilo a zaujímá většinový podíl s 51,1 % trhu s rádiovou reklamou.
Velmi pozitivně hodnotím to, že rádiový trh jako takový je velmi stabilní, a dokonce se i stále více ukazuje, že kampaně v online prostředí nejsou pro rádio konkurenční, ale spíše slouží jako skvělý doplněk. Vidíme to nejen na vývoji investic, ale také na poptávkách zadavatelů reklamy, kteří k rádiu připojují online kampaně na webech a sociálních sítích našich značek za účelem zvýšení svého zásahu v dané cílové skupině,“ říká Michel Fleischmann, prezident společnosti Lagardere Active ČR.
Rádio Frekvence 1 si denně naladí 814 tisíc posluchačů, týdně více než 1,4 milionů posluchačů. Evropa 2 je na tom ještě o něco lépe. Týdně si jí naladí téměř 1,6 milionů posluchačů, denně pak 814 tisíc posluchačů. Z hlediska podílu na trhu zůstává s 10,5 % Frekvence 1 dvojkou českého éteru. Evropa 2 si oproti předchozímu měření Radioprojektu (pro SKMO realizují agentury STEM/MARK a Median) polepšila o 0,5 % a nyní zaujímá share 8,8 %.
Z mediálních zastupitelství i nadále zůstává nejsilnější RADIOHOUSE, který zaujímá 51,1 % trhu. V denní poslechovosti si díky zastupovaným médiím RADIOHOUSE polepšil dokonce o 54 tisíc posluchačů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku došlo také k mírnému nárůstu v čistých investicích do rádiové reklamy. Celkový objem, který oproti stejnému období v minulých letech mírně vzrostl, činí nyní 259,2 mil. Kč.
Zuzana Nevoralová